رسانه مسئولیت اجتماعی: هدف از مقاله پیشرو، تحلیل وضعیت مسئولیت اجتماعی گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشگاه تهران میباشد؛
بنابراین پس از واکاوی ادبیات پژوهش پنج مولفه مسئولیت اجتماعی؛ اخلاقی، قانونی، زیستمحیطی، مشارکت اجتماعی و اقتصادی که فراوانی بیشتری داشتند بهعنوان مولفههای مسئولیت اجتماعی گزینش شدند و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و بهکارگیری مصاحبه نیمه ساختاریافته ۲۲ مصاحبه با اعضای هیئتعلمی و دانشجویان در مقطع دکتری و ارشد انجام شد. تجزیهوتحلیل مصاحبهها در تحلیل پنج مولفه اصلی مسئولیت اجتماعی نشان میداد در مولفه اخلاقی در سه زیر مولفه اخلاق آموزشی با ۵۷ درصد رضایت، اخلاق پژوهش با ۵۸ درصد رضایت، اخلاق ارتباطی و تعاملی با ۶۰ درصد نارضایتی، در مولفه قانونی با ۷۲ درصد رضایت، در مولفه زیستمحیطی ۹۵ درصد نارضایتی و در مولفههای اقتصادی و مشارکت اجتماعی ۱۰۰ درصد نارضایتی وجود داشت. در پایان بر اساس یافتههای بدست آمده پیشنهادات سیاستی برای نظام آموزش عالی ارائه شدهاست.
[box type=”download” align=”” class=”” width=””]دانلود کامل PDF[/box]
منبع: آموزش عالی ایران _ احمد کیخا