ایده خانم مریم شقاقی : با فرارسیدن نوروز باستانی , هموطنان عزیز برای سفره عید سبزه گندم , می رویانند و روز سیزده فروردین در طبیعت رها می کنند . برای حفظ دسترنج کشاورزان عزیز وجلوگیری از هدر رفتن گندم و همچنین جلوگیری از ایجاد نمای بد در خیابان ها در روز طبیعت , به جای سبزه عید ؛ از گلدان گل یا سنبل و لاله استفاده کنیم .
زیبایی زیباست .پیشاپیش سال نو و قرن نو را به همه عزیزان تبریک عرض می نمایم . با آروزی صحت و سلامتی
بیدبلند خلیج فارس خود را در برابر میراث آیندگان متعهد می داند
[/video]ایده خانم سارا فیروزی : استفاده از نایلون های رنگ متفاوت برای زباله های متفاوت، مثلا کیسه سبز برای کاغذ و کارتن، کیسه مشکی برای زباله هایی مثل دستمال توالت و.. کیسه آبی برای زباله های تر، کیسه قرمز برای شیشه و شکستنی ها، یا برچسب های رنگی چاپ شده در اختیار عموم قرار گیرد تا روی کیسه خود رنگ مربوط را بچسبانند.باتشکر
تصور همه ما این است که پلاستیک ها تجزیه نمی شوند و در طبیعت باقی می مانند؛ اما خطر بزرگتر این است که کیسه های پلاستیکی به مرور زمان به قطعات کوچکتر و سمی تر پلی مری تبدیل میشوند.
این مواد پلی مری نه تنها تجزیه نشده بلکه سرانجام موجب آلودگی خاک و آب شده و وارد زنجیره غذایی حیوانات می شود.
گفته شده است نزدیک به ۲۰۰ گونه از دلفین ها، وال ها و لاک پشتها هر ساله گرفتار کیسه های پلاستیکی میشوند که خوردن این پلاستیک ها و یا گرفتاری در دام آنها در نهایت باعث مرگ حیوانات می شود.
اگر هر کدام از ما از کیسه های پارچه ای استفاده کنیم، معادل استفاده از ۶ کیسه نایلونی در هفته صرفه جویی میشود که این رقم در ماه معادل ۲۴ کیسه نایلونی در ماه و ۲۸۸ کیسه در سال می شود.یعنی به طور متوسط اگر یک انسان در طول هفته از ۶ کیسه نایلونی چشم پوشی کند در طول عمر خود معادل ۲۲۱۷۶ کیسه پلاستیکی صرفه جویی می کند.
و اگر از هر ۵ نفر ۱ نفر در کشورمان از کیسه پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی استفاده کند معادل ۱,۳۳۰,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ کیسه پلاستیکی در طول عمر متوسط یک انسان صرفه جویی می شود
اگرچه امروزه بیشتر ما از منابع اطلاعاتی دیجیتالی استفاده میکنیم، اما هنوز هزاران روزنامه چاپ شده و هر روز دور ریخته میشود. برای حل این مشکل، یک طراح ژاپنی به نام یوشیناکا اونو یک کاغذ «سبز» ۱۰۰% زیست تخریب پذیر ابداع کرده که حاوی بذر گیاهان است. برای این که «سبز» بمانید، باید کاغذ را خاک کنید و کمی آب روی آن بریزید تا در نهایت به یک گیاه شاداب تبدیل شود.
یکِ نیک به معنای تیک زدن برای کار نیک، یک بستر اجتماعی با هدف ترویج مسئولیت اجتماعی از طریق پاداش دهی به رفتارهای مسئولانه و محیط زیستی هست.
[/video]روزانه ۱۵۰ لیتر آب، این متوسط میزان آب مصرفی هر کدوم از ما انسانها در طول روزه. جالبه بدونید که با کاهش دادن زمان دوش صبحگاهی به ۵ دقیقه، تغییر بزرگی در میزان هدررفت آب ایجاد میشه! استفاده از سردوش های کممصرف هم میتونه به مصرف کمتر آب در زمان استحمام کمک کنه..
در سفره هفت سین بجای سبزه از نهال استفاده کنید و در روز سیزده بدر آن را در طبیعت بکارید. صاحب ایده : سید داوود موسوی
مارک جیکوب (Marc Jacobs) این برند معروف مد با SATO به مشارکت پرداخت که خیریه ای است که سگهای رها شده در پورتوریکو را نجات می دهد و آن ها را به علاقه مندان به حمایت از حیوانات می سپارد. پس از طوفان ماریا، SATO توانست بیش از هزار سگ بیخانمان را نجات دهد!
شرکت ایندیگو (Indigo.ca) این غول انتشارات، به گروه های آموزشی، ورزشی و غیره کمک کرد تا به سادگی برای برنامههایی که برای جامعه اهمیت دارد، کمک های مالی جمع آوری کنند. حامیان با ارائه درصد بازپرداخت در خریدهای انجام شده، شناسه کمپین مورد نظر خود را انتخاب می کنند و بین ۱۵ الی ۲۰ درصد از سود حاصل از فروش را دریافت می کنند. این یک موقعیت برد-برد است.
آیکیا (IKEA) این فروشگاه بزرگ زنجیره ای سوئدی، به طور جهانی با ساخت مدارس، اهدای اسباببازیها، یا تسهیل در دسترسی به آب آشامیدنی به جوامع بحران زده کمک می کند. اخیراً بنیاد آیکیا برای کمک به تولید برق پاک در هند و آفریقای شرقی، ۲.۳ میلیون دلار کمک کرده است. تصویر پایین طی طرح دیگری از آیکیا با نام «کودکان جنگ» گرفته شده است که در مناطق درگیری خاورمیانه مکان های امنی برای بازی کودکان ایجاد کرد.
ابرکرومبی اند فچ (Abercrombie & Fitch) این شرکت از ۵ سال گذشته با بهره مندی از کمک هزینه ۱۵ میلیون دلاری و همکاری شبکه «کودکان سرگرمی جدی»، از اردوگاهها و برنامهها برای کودکانی که بیماریهای جدی داشتند حمایت کرد. فرن هورویتس، مدیرعامل ابر کرومبی میگوید: «متحدان ما در مورد این مشارکت مشتاق هستند و تعهد بیشتر ما به شبکه کودکان سرگرمی جدی فرصت های بیشتری برای مشارکت در اردوگاه های سراسر جهان ایجاد می کند. ما از صمیم قلب به کار فوق العاده ای که از طریق این شبکه درحال انجام است باور داریم و برای ارائه حمایت های بیشتر در سال جاری بسیار هیجان زده هستیم».
اکویینوکس (Equinox) این برند ورزشی تبدیل به یک برند سبک زندگی شده است: اکویینوکس با بهره گیری از رویکردی بشردوستانه میزبانی ماراتن هایی را به عهده گرفت تا برای خیریه کمک های مالی جمع آوری کند. می توانید پروژه قهرمانان اکویینوکس را برای حمایت از جانبازان توانیخشی بررسی کنید یا ببینید چطور گروهبان چارلی لین ویل، اولین جانبازی بود که قله کوه اورست را فتح کرد.
بوش (Bosch) با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار که فقط در سال ۲۰۱۷ اهدا شد، بنیاد رابرت بوش یکی از بزرگتری و فعال ترین سازمان های بشردوستانه در اتحادیه اروپا است. در سال جاری بوش روی صلح، یکپارچه سازی و گفتگو از طریق روش های متعددی مانند حمایت از مدارس، تامین مالی پروژه های اجتماعی و آموزش بهداشت تخصصی در حوزه هایی مانند پرستاری که کارمندان کمی دارد، تمرکز دارد. سرمایه گذاری روی بیش از ۵۰ درصد از بودجه تحقیق و توسعه در فناوری هایی که به پشتیبانی از حفاظت از محیط زیست می پرداخت از جمله فعالیت های بوش است
لینکدین (LinkedIn) بزرگترین سایت شبکه تجاری جهان می کوشد تا راه را برای گسترش فرصت های اقتصادی باز کند. لینکدین با مشارکت شرکت های دولتی، خصوصی و حتی کاربران این سایت، توانسته دسترسی و توسعه مشاغل را بهبود دهد.
بن و جری (Ben & Jerry’s) بستنی بن و جری به طعم های بسیار متنوعی معروف است که راه اندازی آن به سال ۱۹۸۵ برمی گردد. زمانی که بنیاد B&J با اهدای ۵۰ هزار سهم، این تعهد را خواست تا ۷.۵ درصد از سود سهام شرکت، صرف کارهای بشردوستانه شود. این بنیاد سالانه بیش از ۱.۸ میلیون دلار در سال برای تامین بودجه فعالیت ها و تحولات اجتماعی و سایر فعالیت های بشردوستانه در ورمونت و سراسر ایالات متحده آمریکا صرف کرد. از دوم آگوست تا ۱۵ اکتبر امسال، سازمانهای کوچک میتوانند برای دریافت سه سال بودجه از B & J برای یک پروژه اجتماعی به منظور ایجاد تغییری مهم بر روی کره زمین درخواست دهند.
استارباکس (Starbucks) شرکتی که نامش مترادف با کافیین شده است، بنیاد استارباکس را در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک کمپین سوادآموزی در کانادا و ایالاتمتحده تاسیس کردهاست و در حال حاضر به صورت جهانی و در حمایت از منابع تا خدمات فعالیت می کند. به عنوان مثال: طرحی جهت عرضه یک میلیون درخت قهوه به کشاورزان به عنوان یک شریک در برنامه قهوه قابل دوام بینالمللی. در حالی که در مغازه ها، این شرکت قصد دارد تا در پنج سال آینده ۱۰،۰۰۰ پناهنده را در ۷۵ کشور به همراه ۲۵،۰۰۰ سرباز قدیمی تا سال ۲۰۲۵ استخدام کند.
اپل (Apple) شرکتی که تمام آنچه که در فنآوری مصرف کننده جالب است را تولید میکند و آن را صرف اطلاعات دقیق و به روز برای انتخابات میاندورهای ایالات متحده میکند. در حال حاضر رای دهندگان میتوانند به اطلاعات قابلاعتماد مربوط به نامزدها و مسابقات میان دوره دسترسی داشته باشند. این دوره از انتخابات کوچکتر به راحتی برای رای دهندگان قابل پیگیری است.
کوکا کولا (Coca-Cola) این نوشیدنی منجر به تاسیس بنیاد خیریه «کوکاکولا» در سال ۱۹۸۴ شد و از آن زمان بیش از ۲۸۰ میلیون دلار برای اولویت بخشی به توانمندسازی زنان، دسترسی به آب آشامیدنی تمیز و توسعه جوانان محروم اهدا کرده است. هر ساله، این شرکت قصد دارد یک درصد از سود خود را به جوامع سراسر جهان بازگرداند تا کمک به کارمندان را افزایش دهد. در سال ۲۰۱۷، کوک ۲۵۰ هزار دلار به صندوق کالج هندی آمریکا برای بورسیه و ساخت انجمن آمریکاییهای بومی اهدا کرد.[/box]
توییتر (Twitter) این وب سایت وبلاگ نویسی قدرت جوامع آنلاین را مهار میکند تا به سازمانهای خصوصی و سازمانهای غیردولتی کمک کند تا برای کسب و کار خود ایجاد مخاطب کنند. # TwitterForGood یکی از جنبههای مهم این ماموریت این است که کارکنان و فالوئرهای توییتر در سراسر جهان در همه چیز از کاشت درخت در استرالیا تا راهپیمایی برای آزادی مطبوعات در فرانسه شرکت میکنند.
کیسههای پارچهای سفارشی مانیز که روژا در روز درختکاری به مشتریانش هدیه داده است. تا با استفاده کمتر از پلاستیک پاسدار زمین و درختان باشند.
دیده شده در خیابان پیروزی تهران .
ظاهرا خیّرین میرن به مبلغ دلخواه کارت میکشن و فیش رو اونجا نصب میکنن
هروقت یه نیازمند مراجعه میکنه، در ازای مبلغ خریدش از این فیشا برمیدارن.
مثلا یکی ده تومن کارت میکشه یکی صد تومن .
بعد برای یه نسخه ممکنه سه تا فیش از روی این دیوار برداشته بشه. در نشر این مطلب بکوشید تا سهم اندکی در تلطیف فضای جامعه داشته باشیم.