رسانه مسئولیت اجتماعی: در دنیای امروز ارتباط با کاربران در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل اطلاع رسانی در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت و نتایج آن در دنیا مجازی می تواند تاثیر زیادی در عملکرد شرکتها داشته باشد.
انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها در روزهای کرونایی یک ضرورت است و تاکنون گزارشهای زیادی در این زمینه ارائه شده است. در این دوره که دنیا با چالشهای زیادی روبرو است و بی ثباتی در اقتصاد مشاهده می شود،حضور شرکتها در عرصه مسئولیتهای اجتماعی اهمیت زیادی دارد و مطالعات نشان داده است ۸۵ درصد از مردم بر این باورند که شرکتها باید تاثیر مثبت خود را روی جامعه بر جای بگذارند.
به گزارش مرکز مطالعاتی پورتر نولی ۶۳ درصد از مصرفکنندگان انتظار دارند، شرکتها حتی در روزهای کرونایی هم به مسایل اجتماعی و زیست محیطی توجه کنند و بودجه های مسئولیت اجتماعی خود را در این حوزه صرف کنند.اما در دنیایی که فضای مجازی و ارتباطات آنلاین سهم زیادی در تعاملات مردم دارد، چگونه می توان در این زمینه اطلاع رسانی دقیقی انجام داد.
نشریه فوربس در گزارش اخیر خود با اشاره به این موضوع می نویسد:« در دنیای امروز ارتباط با کاربران در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل اطلاع رسانی در مورد مسئولیتهای اجتماعی شرکت و نتایج آن در دنیا مجازی می تواند تاثیر زیادی در عملکرد شرکتهاداشته باشد.»
اما سوال این است که آیا شرکتها باید در فضای مجازی در زمینه فعالیتهایی که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی انجام می دهند اطلاع رسانی کنند یا خیر؟ اگر قرار است این اطلاع رسانی به صورت مستمر انجام شود، چگونه باید این کار انجام شود و چه نتایج مثبتی برای جامعه به همراه دارد؟
مقاله نویس فوربس معتقد است:« ضرورت دارد که شرکتها از پروژه هایی که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی انجام می دهند، عکس و فیلم تهیه کنند و یا با افرادی که در جریان این کار منتفع شده اند ارتباط برقرار کنند و در مورد تاثیر این طرح روی جامعه یا زندگی خودشان از آنها سوال کنند.»
در ادامه این گزارش با اشاره به این مساله که در این روزها بخش زیادی از اطلاعات از طریق فضای مجازی به افراد منتقل می شود آمده است:« اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی به معنای حرکت در مسیر درست اطلاع رسانی است. امروزه مردم از فضای مجازی استفاده های زیادی می کنند و بهتر است آگاه سازی جامعه در مورد پروژه های مسئولیتهای اجتماعی شرکتها هم در این همین حوزه انجام شود. از طرف دیگر باید زمینه برای حضور داوطلبانه افراد در این فضا فراهم شود زیرا تجربه افرادی که بصورت داوطلبانه با شرکتها برای رساندن منفعت به جامعه همکاری می کنند، می توانند نقش مهمی در نمایش توانمندی های شرکت ها در حوزه مسئولیت اجتماعی داشته باشند.»