رسانه مسئولیت اجتماعی: در حالی که مشکلات اقتصادی پیرامون ویروس کرونا Covid-19 (coronavirus) به طور گسترده ای مورد بحث قرار می گیرد ، گاهی اوقات ممکن است مسئولیت اجتماعی شرکت مورد غفلت قرار گیرد.
با این حال ، اگر ویروس به درستی مهار شود ، کارفرمایان باید در تلاش های جهانی برای جلوگیری از شیوع آن و رفاه کارکنان خود از اولویت های اصلی استفاده کنند.
پیش از کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC) ، شرکت مخابراتی چینی هوآوی ، برای حضور در این نمایشگاه و پیشگیری از شیوع بیماری ، کارکنان خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کرد
اگرچه MWC در نهایت به دلیل ریسک زیاد ناشی از coronavirus برگزار نشد ، اما هوآوی یک رویکرد آینده نگر را نشان داد که همه شرکت ها باید به آن توجه کنند.
اولویت دادن به سلامتی
در همین زمینه ، شرکت مخابراتی سوئدی اریکسون نیز از حضور در نمایشگاه جهانی ارتباطات سیار (GSMA) انصراف داد ، زیرا تضمینی برای سلامت کارکنان شرکت کننده اش نبود.
“به گفته : Bjerje Ekholm ، مدیر عامل شرکت اریکسون؛ “سلامتی و ایمنی کارمندان ، مشتریان و سایر ذینفعان ما بالاترین اولویت ما است. این تصمیمی نیست که ما به آسانی اتخاذ کرده ایم.
“این بسیار تاسف آور است ، اما ما به شدت اعتقاد داریم که مسئولانه ترین تصمیم کسب و کار این است که از حضور در این رویداد انصراف دهیم.”
مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) می تواند شرکتها را در مواقعی اینچنینی هدایت کند ، از جمله در شرایط اقتصادی – اجتماعی تحمیل شده که همزمان با شیوع ویروس کرونا پیش آمده است. اکنون جایی برای تفکر فردگرایی وجود ندارد و سلامتی یک نفر با سلامتی دیگری تعیین می شود.
سرمایه گذاری در راه حل
در دنیای فناوری ، مارک زاکربرگ ، مدیر عامل فیس بوک اعلام کرد که وب سایت رسانه های اجتماعی به سازمان بهداشت جهانی (WHO) اجازه می دهد تا تبلیغات رایگان را در این سایت ارسال کند.
همچنین بنیاد بیل و ملیندا گیتس با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که مبلغ ۵ میلیون دلار به آژانسهای بهداشت عمومی در سیاتل در مبارزه با این ویروس کمک می کند .علاوه بر این ، این بنیاد مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار نیز برای اهداف مشابه در جهان هزینه خواهد کرد
مارک سوزمن ، مدیر بنیاد گیتس می گوید: “بیماری همه گیر COVID-19 به ما یادآوری می کند که بیماری عفونی هیچ حد و مرزی نمی شناسد و هیچ جامعه ای مصون از تهدید بیماری همه گیر جهانی نیست.”
“با این وجود ، ما می توانیم برای کاهش تأثیر COVID-19 در سیاتل و در سراسر جهان ، گامهایی برداریم و آماده هستیم تا از این تلاشها در اینجا در کشور خود پشتیبانی کنیم.”
صاحبان مشاغل باید شرکت ها و کارمندان خود را به عنوان جوامع خودشان بشناسند.تا با مراقبت از کارگران و کارمندان خود ، جهان بتواند دیریا زود این ویروس را مهار کند.
منبع: نشریه csomagazine