یکی از مهم ترین رویکردهای تحول و توسعه یک جامعه توجه و عمل به مفهوم مسئولیت اجتماعی است.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی ، سید رضا جمشیدی مدیر مسئول گروه نشریات دانستنی در کتاب خود اینبار از اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت ها می نویسد.
مسئولیت اجتماعی به صورت کلی یک پارادایم مثبت و سازنده است اما در جزئیات و کارکردها دارای بخش های مختلفی است که می تواند نقش حیاتی و کلیدی ایفا کند.
جامعه امروز ایران با چالش های متعددی مواجه شده و به همین دلیل بیش از هر چیز به مسئولیت اجتماعی در سطوح مختلف نیاز دارد.
این رویکرد نیز با الگوسازی در جامعه نهادینه خواهد شد.
ترویج در مسئولیت اجتماعی شرکتی؛ چطور و چگونه!
ترویج در مسئولیت اجتماعی شرکتی از دو سو امکان پذیر است.از یک سو انتشار گزارش اقدامات در حوزه توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی است که غالبا بر اساس استانداردهای iso26000 و چهارچوب گزارش بر اساس gri می باشد. از سوی دیگر انتشار تجربیات شرکت ها، سازمان ها ، تشکل ها و حتی شهروندان می تواند الگوی مناسبی در جهت ترویج مسئولیت اجتماعی باشد.این الگوها در گسترش و ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی نقش موثری ایفا می نماید.
این کتاب با مطالعه و بررسی اقدامات شرکت ها و سازمان هایی که به مسئولیت اجتماعی خود عمل نموده و یا در این زمینه دارای سابقه عملی می باشند و با انتشار اساسنامه و یا منشور مسئولیت اجتماعی زمینه فعالیت در این مسیر را هموار نموده اند و فرصت انعکاس ، انتشار گزارشات و اقدامات آن ها را در معرض دید و داوری علاقمندان و جامعه قرار میدهند.
شایان ذکر است، برخی شرکت ها ، سازمان ها ، تشکل ها ، اقدامات موثر و تجربه های موفقی در این حوزه دارند که به دلیل عدم ارائه گزارش ، امکان انعکاس و انتشار آنها میسر نشده است.