رسانه مسئولیت اجتماعی: وقتی یک شرکت برای منافع عمومی بیش از حد تلاش میکند ، اینطور نشان میدهد که مصمم است تا شریکی دلسوز برای جامعه اش باشد. در حالیکه شکل گیری یک نام تجاری با به نمایش گذاشتن فعالیتهای مسئولیت اجتماعی می تواند تا حد زیادی به ایجاد شهرتی قابل اعتماد و بهبود تصویر آن شرکت کمک کند، اما نحوه نمایش دادن این فعالیت ها نیز بسیار حیاتی است. هم اقدامات شرکت وهم نحوه نشان دادن این اقدامات باید موثق باشد تا مورد توجه جامعه قرار گیرد.
در این مقاله، ۱۴ عضو شورای ارتباطات مجله فوربس در مورد این موضوع صحبت می کنند که چه چیزهایی را یک کسب و کار از نظر CSR باید در اولویت قراردهد تا به طور موثر تصویر برند خود را تقویت نماید؛ بدون اینکه این فعالیت ها به عنوان یک ترفند بازاریابی دیده شود.
نمایش اقدامات
به هنگام اقدام به ابتکار در حوزه مسئولیت اجتماعی، به نمایش گذاشتن آن اقدامات نیزمهم است.این ارتباطات باید فعالیت ها و اقدامات واقعی را نشان دهد تا ارزشهای یک سازمان را به نمایش بگذارد. این که بگویید دارای ارزش هستید یک چیز است، اما نشان دادن آنها از طریق فعالیت ها -و نه جملات شعاری کلیدی- چیز دیگری است. – جیمی کمن
شروع اقدامات از درون به بیرون
تمایز کلیدی استراتژی های مبتنی بر CSR این است که بر خلاف کمپین های ارتباطی یا ترغیب به خرید محصول، اثرات طولانی مدت دارد. شما باید از درون شرکت به بیرون با سفیران شرکت که می توانند به طورطبیعی فعالیت های شما را در حوزه CSR نقل کنند، شروع کنید. در حین پیشرفت، تیم ارتباطات می تواند پیامهای CSR را که قبلاً بصورت عمومی نشان داده شده را رصد کند.تا به بیان بهتر روایت فعالیت های شرکت به تقویت تصویر برند کمک کند. – ماریسا سالچینز
تلاشهایتان را به ارزشهای شرکت گره بزنید
اصالت در اینجا نقش کلیدی دارد واطمینان از پیوند فعالیت های CSR به ارزش های شرکت بسیار کمک خواهد کرد. این مورد را با تأکید بر ماهیت مستمر تلاش های CSR و ارتباط آن با ارزش کسب و کار جفت و جور کنید واینگونه ارتباطی بین انجام کار خیر و خوب کار کردن در صنعت خود از طریق رشد مسئولانه ایجاد میکنید. – تیتوس کاپیلین
تیم های ارتباطات را دراستراتژی خود درگیر کنید
باید با تلاش های جدید در حوزه CSR پیوند استراتژیک برقرار شود. CSR اگرصرفا به خاطر مسئولیت اجتماعی بودن انجام شود، تنها یک پروژه خیرخواهانه است و می توان آن را نشان دهنده فضیلت تلقی کرد تا یک تعهد واقعی. تیم های برندینگ و ارتباطات باید در تعیین تلاش های منطقی CSR درگیر باشند و از همان ابتدا از ماموریت در حوزهcsr پشتیبانی کنند. وقتی فعالیت های CSR صنعت یا جامعه هدف را بهبود می بخشد، بیانگر موفقیت خویش است. – اِلن اسلایدر
ارتباطات را به تأخیر بیندازید و ابتدا کارکنان را فعال کنید
تیم ارتباطات باید رویکردی تاخیری در ارتباطات برون سازمانی پروژه CSR داشته باشد. تمرکز اولیه پروژه های CSR باید کارکنان شرکت باشد.در واقع کارکنانی که مشغول به کارند، مدافعان و فعالان در زمینه csr در جوامع خود خواهند شد. پس از فعال شدن طرح CSR توسط کارکنان، تیم ارتباطات می تواند پیامهای خود را با مثالهایی که قابل مشاهده هستند و فقط بر روی کاغذ نیستند، ارائه دهد. – دیتریچا یانگر
یک تعهد بلند مدت را به صورت درون سازمانی آغاز کنید
اصالت در پروژه های CSR موضوعی کلیدی است و باید به صورت درون سازمانی آغاز شود. CSR یک بازی تجاری نیست؛ بلکه به طور اجتماعی مسئولانه رفتار کردن با کارکنان، مشتریان، جوامع و همه ذینفعان است. ارتباط دهندگان می توانند با استفاده از داستانهای واقعی کارکنان ،دریافت کنندگان خدمات و شرکا و نشان دادن تعهد بلند مدت و مداوم به موضوعاتی که با نام تجاری شرکت همسو است ، از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند. – آماندا پونزار
ذینفعان را روایتگر خود کنید
به عنوان مثال، اگر شرکت شما طرح ابتکاری برای ساخت پناهگاه حیوانات دارد، به جای صحبت ازاین ابتکار به عنوان یک برند تجاری، به کارکنان پناهگاه یا صاحبان حیوانات نجات یافته، جدید اجازه دهید در مورد تلاش های خیرخواهانه تان صحبت کنند. وقتی داستان از دیدگاه کسانی که متاثر از فعالیت های خیرخواهانه شما بوده اند، روایت شود؛ همیشه واقعی و صمیمانه به نظر می رسد. – ملیسا کندل
به نتایج فعالیت های خود توجه کنید
شما باید بتوانید از فعالیت های CSR خود با نتایج پشتیبانی کنید. به جای تمرکز بر آنچه شرکت شما انجام می دهد، نشان دهید که چگونه تلاش های شما در جامعه نتیجه داده است. داستانهای شما نباید شرکت را به عنوان یک قهرمان نشان دهد. اطلاعاتی را در مورد چگونگی مشارکت عموم مردم در فعالیت های شما با تمرکز بر سازمان یا گروهی که در خدمت آن هستید ارائه دهید. – حسیب طارق
درباره مشکلات بیشتر از راه حل صحبت کنید
در مورد مشکل بیشتر از راه حل احتمالی صحبت کنید. عموم مردم از وجود چالش ها بسیار آگاهند و ترجیح می دهند که سازمان ها تأثیر چالش های ذکر شده را درک کنند. پیشروی همراه با آموزش و درک، تاثیرگذارتر و قوی تر از پیشنهاد دادن یک راه حل کامیابانه است. – چارلی ترنزیو
فعالیتهای CSR را با معرفی محصولات اشتباه نگیرید
مصرف کنندگان از شرکت هایی که کمپین های CSR را راه اندازی می کنند یک چیز می خواهند: اصالت. مصرف کنندگان می توانند تفاوت بین شرکت های متظاهر به انجام مسئولیت اجتماعی و شرکتهایی که واقعاً متعهد به این ماموریت هستند را تشخیص دهند. برای جلوگیری از دیده شدن فعالیت های CSR به عنوان ابزارهای بازاریابی، از انجام فعالیتها قبل از عرضه محصول خودداری کنید. تیم ارتباطات همچنین باید این فعالیت را با ارزشهای خاص شرکت خود پیوند دهد. – استیو تان
هدفی را انتخاب کنید که با کسب و کار شما هماهنگ است
اطمینان حاصل کنید که پروژه CSR شما با اهداف تجاری شرکت مطابقت دارد. هنگام انجام فعالیت های CSR، بسیاری از شرکت ها تصور می کنند که می توانند هر هدف اجتماعی را انتخاب کنند در حالیکه این امر اشتباه است. زیرا مصرف کنندگان پیچیده امروزی نسبت به هر گونه عدم اصالت هوشیار هستند. درعوض ، نشان دهید که هدف فعالیت CSR شما با هدف تجاری شرکت تطابق دارد. به این ترتیب ، مصرف کنندگان بیشترباور خواهند کرد که شما واقعاً به اهداف خود اهمیت می دهید. – پاتریک وارد
به طور شفاف و مداوم نتایج واقعی خود را اثبات کنید
ارتباطاتِ حول فعالیت های CSR باید همیشه واضح و مکرر باشد. یک استراتژی متفکرانه داشته باشید و به طور مرتب پیشرفت های خود را در زمینه برنامه تان منتشر کنید، تا احساسات جمعی درباره تعهد شما هرگز از بین نرود. اثبات مهم است؛ مصرف کنندگان می خواهند تأثیر ملموس را ببینند. برای نشان دادن نتایج واقعی از فعالیت های CSR خود، از آمار استفاده کنید. –لین کیِر، دیبولد نیکسدورف
در مورد ارزش های خود یک داستان بلند مدت بگویید
اگر فعالیت های شما تنها یک نمایش یکباره است، آن را بازی نکنید. در عوض، این کار را بی سر و صدا و بدون هیاهوی زیاد انجام دهید. با گذشت زمان، متعهد به هدف بمانید. پس از چند سال، می توانید دستاوردهای خود را در CSR تبلیغ کنید. زیرا با این کار می توانید سابقه تعهد خود را اثبات کنید. در آن مقطع، این دیگر CSR نیست؛ این بخشی از ارزشهای اصلی شماست– امینه راحال
با دلایل درست به مردم کمک کنید
وقتی یک سازمان صادق است، ایجاد روایتی تاثیرگذار که فعالیت های CSR را منتقل کند، آسان است. اگر قصد دارید مسئولیت های اجتماعی شما به عنوان یک کار تبلیغاتی عمل کند، این کار را به دلایل اشتباه انجام می دهید، و به احتمال زیاد دیگران این تلاش ها را به عنوان ترفندهای بازاریابی تلقی می کنند. اگر به مردم کمک کنید از آنجا که احساس می کنید این کار درستی است، روایت شما خود به خود ایجاد خواهد شد.– برنن کریر