رسانه مسئولیت اجتماعی: هیوا زارعی-مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) یک مدل کسب و کار است که به یک کسب و کار کمک می کند تا اثرات اجتماعی و زیست محیطی خود را مدیریت کند. شرکتی که مسئولیت اجتماعی شرکتی را انجام می دهد، بیشتر می تواند از تأثیری که بر جامعه اطراف خود می گذارد آگاه باشد. یک شرکت با استراتژی CSR خوب تأثیر مثبتی بر جامعه و محیط دارد. آنها از سیاره زمین مراقبت می کنند و فقط با انجام تجارت خوب مردم را خوشحال می کنند، به همین سادگی است.
اهمیت کاهش ردپای کربن
مسئولیت اجتماعی شرکت هرگز مهمتر از این نبوده است. در سالهای اخیر، عباراتی مانند پایداری ESG و Net Zero جایگزین آن شدهاند، اما CSR اصطلاح اصلی برای اینکه یک شرکت چقدر اخلاقی و پایدار است یا به عبارت دیگر چقدر “خوب” است، است. مسئولیت اجتماعی شرکت باعث می شود که کسب و کار به طور قابل توجهی برای مشتریان، تامین کنندگان و سرمایه گذاران جذاب تر شود و در عین حال تأثیر مثبت آن را بر جهان اطراف افزایش دهد.
مزایای مدیریت CSR
کسبوکاری که بتواند مسئولیت اجتماعی شرکت را بهطور یکپارچه در ارزشهای اصلی و تصویر برند خود ادغام کند، احتمالاً میتواند مخاطبان جدیدی را جذب کند که تأثیر کسبوکارهایی را که با آنها درگیر هستند، مهم میدانند. مدیریت CSR همچنین می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر درک عمومی از شرکت داشته باشد. بر اساس گزارش فوربس، CSR 40 درصد از شهرت یک شرکت را تشکیل می دهد.
خدمات مسئولیت اجتماعی شرکت
مدیریت خوب به کسب و کارها کمک می کند CSR خود را از ابتدا تا انتها مدیریت کنند. از انجام یک بررسی عملکرد CSR گرفته تا کمک به شما در ایجاد یک استراتژی CSR محکم، تا نوشتن یک خط مشی و گزارش منظم، ما طیف وسیعی از خدمات مسئولیت اجتماعی شرکتی را داریم که طراحی شده اند تا سفر پایداری شما را تا حد امکان بدون دردسر کنند.
بررسی CSR
بررسی CSR عملکرد فعلی مسئولیت اجتماعی شرکت شما را ارزیابی می کند – چه کاری را به خوبی انجام می دهید، کجا می توان آن را بهبود بخشید، چه چیزی باید حفظ شود، و غیره. بررسی به عنوان اولین گام در مسیر بهبود کسب و کار شما عمل می کند. این یک MOT CSR برای کسب و کار شما است و گزارش توصیه های ما تضمین می کند که اقدامات ملموسی برای بهبود عملکرد CSR خود دارید.
استراتژی CSR
استراتژی های CSR ما برای تک تک مشتریانی که با آنها کار می کنیم، به طور هدفمند ساخته شده اند. این تضمین می کند که رویکرد شما برای شرکت، صنعت و علایق شما منحصر به فرد است. ما می توانیم با استفاده از استانداردهای بین المللی CSR به شما در تعیین و دستیابی به اهداف عملکرد CSR کمک کنیم. ما شما را در هر مرحله از راه از طریق کارگاهها، مشارکت ذینفعان درگیر میکنیم و استراتژی CSR شما را با ارزشهای شرکت شما هماهنگ میکنیم.

خط مشی CSR
خط مشی CSR شرکت شما باید بیانیه ای از قصد برنامه شما باشد تا اطمینان حاصل شود که تأثیر شما بر دنیای اطراف شما تا حد ممکن مثبت است. یک خط مشی CSR خوب با اهداف اصلی شما همسو است، جذاب و در عین حال خواندن و درک آن ساده است. ما میتوانیم این را در وبسایت شما با استفاده از یک میکرو سایت یا زیر دامنه برای خطمشی CSR شما به نمایش بگذاریم یا یک سند خطمشی را برای شما تولید کنیم تا به وبسایت و مطالب تبلیغاتی خود اضافه کنید.
گزارش های CSR
گزارش CSR برای موفقیت برنامه CSR شما حیاتی است. بهبود کسب و کار شما یک فرآیند کوتاه مدت نیست. برای درک بهتر عملکرد CSR واقعی خود در مقایسه با استراتژی اولیه خود، باید به طور منظم از داده ها، بازخورد مشتریان، کارمندان، سهامداران و غیره گزارش دهید. صراحت و صداقت در گزارش CSR حیاتی است و ما به برقراری تعادل بین عملکرد مثبت و بهبودهایی که در حال انجام است کمک می کنیم.
ارزیابی مسئولیت اجتماعی شرکت
ارزیابی مسئولیت اجتماعی شرکت به سازمان این امکان را می دهد که با وضوح بیشتری تصمیم گیری کند تا خروجی CSR خود را بهتر کند. ارزیابی CSR شما مستلزم ارزیابی شفافیت شما، نحوه خرید کارکنان و مدیریت شما در این فرآیند، مسائلی است که مورد توجه قرار گرفته است.
چگونه می توانیم کمک کنیم
ما اینجا هستیم تا به راهنمایی کسب و کار شما در مسیر ایجاد تأثیر مثبت بیشتر بر مردم و سیاره ما کمک کنیم.
تیم مشاوران CSR ما دانش و تجربه ای دارند که می توانند به کسب و کار شما در استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکتی کمک کنند.
جهت مشاوره و اجرای دورههای کلاس و کارگاه آموزشی ( https://shorturl.at/uBDY1 ) کلیک کنید.