رسانه مسئولیت اجتماعی: بنگاه های اقتصادی و فعالان خدماتی همانند کلیه شرکت های تولیدی، با درنظر گرفتن منافع جامعه، باید به نقش خود در قبال مسئولیت اجتماعی در حوزه خدمات عمل نمایند.
مسئولیت اجتماعی چیست؟
به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، مسئولیت اجتماعی واژه ای است که امروزه به عنوان یک فعالیت اثربخش در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در رابطه با مشتریان مطرح است. مسئولیت اجتماعی به فعالیت هایی اطلاق می شود که آثار مثبت و مستمر آن سال ها در نظر مخاطبین ماندگار است.
در نشستی که با حضور سید رضا جمشیدی – مدیر مسئول پایگاه خبری دانستنی آنلاین – ، آقای دکتر سیف اله جوان – دکترای بازاریابی و علوم اجتماعی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و عضو شورای سیاست گذاری آژانس رسانه ای دانستنی آنلاین و آقای دکتر فریدون عبیدی مؤسس و مدیر باغ رستوران آیلار در دفتر آژانس رسانه ای دانستنی برگزار شد، مسئولیت اجتماعی و نقش بنگاه ها و فعالان اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
احساس مسئولیت، نیاز جامعه امروز
در این نشست، رضا جمشیدی مسئولیت اجتماعی را نیاز جامعه امروز در راستای همدلی و احساس مسئولیت متقابل بین صاحبان برندها و مردم بیان نمود و تأکید کرد که صاحبان برندها و فعالان اقتصادی باید نقش خود را در قبال جامعه صحیح ایفا نمایند و نماد این مسئولیت در هر برند و بنگاهی شکل اجرایی متفاوتی دارد.
مدیر مسئول دانستنی اقتصاد تأکید کرد: صاحبان برندها و فعالان اقتصادی با استفاده از سرمایه های کشور و منابع موجود ملی و با بکارگیری توان مدیریت خود توانسته اند جایگاهی مناسب برای خود ایجاد کنند و این فرصتی بوده که جامعه در اختیار آنان قرار داده است. لذا این مدیران نیز نسبت به جامعه مسئولیتی دارند و برای رضایت جامعه باید خدماتی ارائه دهند.
دکتر جوان نیز به نقش و جایگاه مسئولیت اجتماعی در توسعه برند و مسئولیتی که در جامعه دارند، اشاره نمود و گفت: فعالان اقتصادی بجز نقش اجتماعی و وظایفی که برعهده دارند، مسئولیتی در قبال جامعه برعهده دارند. باتوجه به این که مسئولیت اجتماعی نقش تعیین کننده ای در محبوبیت و جایگاه برند ها دارد، در حوزه برند سازی و تکنیک های بازاریابی مدرن نیز فعالیت هایی در این زمینه صورت گرفته است.
اهمیت مسئولیت اجتماعی مراکز خدماتی
در این جلسه دکتر فریدون عبیدی مدیریت باغ رستوران آیلار نیز بر اهمیت مسئولیت اجتماعی مراکز خدماتی تأکید کرد و گفت: بنگاه اقتصادی و فعال خدماتی با درنظر گرفتن منافع جامعه، باید به نقش خود در قبال مسئولیت اجتماعی عمل نماید.
مدیریت آیلار معتقد است ؛ مشتریان وقتی با صداقت در رفتار و کیفیت در خدمات مواجه می شوند، رضایت خود را در قالب حضور مستمر خودنشان می دهند.
ایشان خاطر نشان کردند: باغ رستوران آیلار معتقد است مشتریان این برندبرای کیفیت و سلامت این رستوران، به آنجا مراجعه می کنند و ما هم به این امر معتقد هستیم که بهترین خدمت و مسئولیت اجتماعی ما نسبت به مشتریان، همان خدمات کیفی است. مشتریان این برند هنگام خروج از باغ رستوران آیلار، نظر مثبت خود را با مراجعه به دستگاه نظرسنجی و با دادن رأی مثبت، رضایت خود را بیان می کنند.
البته شاید عنوان شود این برند در قبال وجه دریافتی باید خدمات متفاوتی ارائه دهد که این موضوع صحیح است؛ ولی در موارد مشابه شاهد این هستیم که برخی از همکاران مبلغ خدمت را دریافت می کنند ولی به مسئولیت خود نسبت به جامعه و مشتریان خود بی توجه هستند.
وفاداری مشتریان با رعایت مسئولیت اجتماعی
عبیدی خاطر نشان کردکه پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز فعالیت آیلار، شاهد حضور مشتریان وفادار هستیم که این وفاداری، نشان از اهمیت توجه مدیریت آیلار به مسئولیت اجتماعی است و به این امر اعتقاد داریم که در ارتباط با مشتریان هنوز در ابتدای راه هستیم و نسبت به مشتریان و جامعه هدف وظیفه اجتماعی داریم.
عبیدی تأکید کرد: آیلار نه تنها کیفیت خدمت را مسئولیت خود نسبت به مشتریان می داند، بلکه؛ با انجام فعالیت های اجتماعی، طرح ها و برنامه هایی در رابطه با توسعه مسئولیت اجتماعی در منطقه و سطح کشور از قبیل حمایت از فیلم های سینمایی، حمایت از تیم های ورزشی محلی و فعالیت های صورت گرفته در حوزه حفظ محیط زیست شمال کشور و سایر برنامه ها دارد که بعد از تکمیل این طرح ها، گزارش آن از طریق این رسانه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
منبع: دانستنی آنلاین
انتهای پیام/