رسانه مسئولیت اجتماعی: مسئولیت اجتماعی، تعهد تصمیم گیران برای اقداماتی است که بهطورکلی علاوه بر تأمین منافع خودشان، موجبات بهبود رفاه جامعه را نیز فراهم میآورد.
شرکتها مسئولاند که از آلوده کردن محیطزیست، اعمال تبعیض در امور استخدامی، بیتوجهی به تأمین نیازهای کارکنان خود، تولید محصولات زیانآور و نظایر آنکه بهسلامت جامعه لطمه میزنند، بپرهیزند و سازمانها باید با اختصاص منابع مالی، در بهبود رفاه اجتماعی موردقبول اکثریت جامعه بکوشند، از قبیل کمک کردن به فرهنگ کشور و مؤسسات فرهنگی و بهبود کیفیت زندگی.
بهطورکلی مؤسسات و سازمانها، نهادهایی هستند که فلسفه وجودی آنها بر مبنای نیاز جامعه و عامه مردم است؛ همانطور که مردم برای رفع نیازهایشان به سازمان نیاز دارند، سازمانها نیز برای حفظ، بقا و ادامه فعالیت خود به جامعه و مردم نیازمندند درواقع سازمانها جزئی از جامعه هستند که از آن تأثیر پذیرفته و بر آن تأثیر میگذارند و میتوان گفت هر تصمیم سازمان علاوه بر تأثیر آن بر بخشهای مربوطه موجب تأثیرات مستقیم یا غیرمستقیم در تمامی بخشهای جامعه میشود؛ بنابراین سازمانها باید اهدا ف خود را به گونههای شکل دهند که نتایج آن تأثیرات مضری برای جامعه در برنداشته باشد و همه افراد جامعه از اثرات مثبت آن، منتفع شوند.
چون سازمانها تأثیر عمدهای بر سیستم اجتماعی دارند، لاجرم چگونگی فعالیت آنها باید بهگونهای باشد که در اثر آن زیانی به جامعه نرسد و در صورت رسیدن به زیان، سازمانهای مربوطه ملزم به جبران آن باشند. به عبارت سادهتر، سازمانها باید بهعنوان جزئی مرتبط با نظام بزرگتری که در آن قرار دارند، عمل کنند، چون یک نظام فرعی از کل نظام اجتماعی را تشکیل میدهند. رعایت همه اصول اخلاقی، ارزشهای اجتماعی و فردی، ارزشهای زیستمحیطی و منافع گروههای ذینفع شرکتها در عین موفقیت تجاری مسئولیت اجتماعی شرکتی نام دارد.