رسانه مسئولیت اجتماعی: پنجمین رتبهبندی پایگاههای خبری بهمنظور ایجاد رقابت سالم و حرفهای و تشخیص جایگاه واقعی هر پایگاه خبری و با هدف ارتقای سطح کیفی رسانههای کشور انجام شده است.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی:نتایج رتبهبندی، حاصل ارزیابی دقیق و راستی آزمایی مستندات مربوط به خوداظهاری پایگاههای خبری در دو کمیته کارشناسی و داوری نهایی و توسط وزارت ارشاد منتشر شده است.
رسانه مسئولیت اجتماعی در اولین حضور خود در این ارزیابی با کسب ۴۶ امتیاز مانند گذشته در تلاش است،چالش ها،فرصت ها و چشم انداز پیش روی جامعه ایران را از منظر مسئولیت اجتماعی در قالب گزارش،گفتگو و تحلیل خبری و علمی مورد بررسی قرار دهد.
این رسانه به دنبال فراگیری و گسترش مفهوم مسئولیت اجتماعی در ارکان مختلف جامعه ایران است و در این زمینه تلاش می کند، دیدگاه صاحب نظران حوزه های مختلف اعم از اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و ورزشی را مورد پوشش خبری قرار بدهد.
مهم ترین اولویت های رسانه مسئولیت اجتماعی نیز عملکرد شرکت ها و برندهای معتبر در زمینه مسئولیت اجتماعی،محیط زیست و اخلاق زیستی،آسیب های اجتماعی و مطالبه گری از مسئولان در راستای تحقق مفهوم مسئولیت اجتماعی است.حقوق بشر و شهروندی،مسئولیت اجتماعی شرکت ها،امور خیریه و خدمات عام المنفعه،اخلاق زیستی،محیط زیست از جمله مهم ترین مفاهیمی است که رسانه مسئولیت اجتماعی آنها را به عنوان مفاهیم کلیدی جامعه ایران قلمداد می کند.
به همین دلیل معرفی و تحلیل آسیب های اجتماعی در جهت ایجاد حساسیت و اقدامات برای رفع آنها،کنش گری رسانه ای و طرح پرسش از متولیان انتشار گزارش ها،اقدامات و عملکرد های مثبت و تأثیرگذار را در دستور کار خود قرار داده است.
گفتنی است : کمیته ارزیابی پنجمین دوره رتبه بندی پایگاههای خبری دردامنه زمانی از مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱ کلیه پایگاههای شرکت کننده را مورد بررسی قرارداده و نتایج این ارزیابی ۶اردیبهشت ماه منتشر شد.
نتایج پنجمین رتبه بندی پایگاههای خبری را در لینک زیر ببینید.