رسانه مسئولیت اجتماعی: بسیار مهم است که تلاشهای خود را با استفاده از کانالهای موجود در رسانه های اجتماعی، وبلاگها، و همچنین در جاهایی مانند جلسات کارکنان، جلسات هیئت مدیره و خلاصه مطبوعات؛ پوشش حداکثری بدهید .نکته مهم در استراتژی CSR دیجیتال این است که باید همیشه دارای چشم اندازی بلند مدت باشید، که این امر با گوش دادن و یادگیری، نوآوری و همچنین ترغیب کاربران به انجام آن میسر میشود.
غالبا عموم مردم یا کارکنان یک شرکت قادر به دیدن اینکه در پشت پرده شرکت چه می گذرد،نیستند.اطمینان از اینکه آنها درک درستی از برنامه جامع مسئولیت اجتماعی شما داشته باشند، امری کلیدی برای رشد یک نام تجاری است.
شفاف سازی و صداقت،کلید ایجاد فعالیتهایی کارآمدتر در حوزه اجتماعی است و به لطف فرهنگ متعارف رسانههای اجتماعی، شرکت ها نیاز به یک استراتژی کارآمد و جامع در حوزه مسئولیت اجتماعی را احساس می کنند. معمولا رسانه های اجتماعی مشاغلی را که دارای پایداری بیشتری هستند، مورد توجه قرار می دهند و این امر اهمیت هر چه بیشتر ایجاد یک استراتژی قوی در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی را نشان می دهد.
چگونه می توانید در لحظه استراتژی خود و رقبا و همچنین ترندهای مصرف کنندگان را توسط تکنیک های هوش دیجیتال نظارت کنید؟ بدیهی است که ترکیب بندی کلمات کلیدی و اصطلاحات جستجو برای نظارت و بررسی در موتورهای جستجوگر، باید شامل فعالیت هایتان در حوزه مسئولیت اجتماعی و رویدادهای مقطعی و … باشد.
برای داشتن یک استراتژی درست در انعکاس فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکت خود در رسانه های دیجیتال، این موارد را مورد توجه قرار دهید:
• برای ایجاد تغییر، همواره برداشت عمومی از مسئله CSR را مدنظر داشته باشید. موضوعات مورد توجه عموم مردم می تواند در طول زمان تغییر کند و نظارت بر تغییر نگرش ها می تواند به شرکت کمک کند که برنامه های CSR خود را به گونه ای تنظیم کند که با این تغییرات همسو باشد.
• تغییرات را با علم روز پشتیبانی و کنترل کنید. غالبا علم در حال تغییر است و هر مطالعه جدیدی که صورت میگیرد می تواند درک ما را نسبت به مسائل تغییر دهد و بهتر است که فعالیت های خود را با مطالعات علمی روز دنیا هماهنگ سازیم.
• به میزان توجه عموم بر رسانه های اجتماعی تان نظارت داشته باشید. آیا مسائل و فعالیت های CSR شما مورد توجه عموم قرار می گیرد یا خیر؟ در غیر اینصورت، بصورت گسترده تر موضوع را زیر نظر داشته باشید و ببینید مردم چگونه در مورد این مسائل صحبت می کنند. برای جلب توجه بیشتر به تلاش های شما در این زمینه،شاید لازم باشد از لحنی بهتر و قویتر برای بیان و ارائه فعالیتهای شرکت استفاده کنید.
• افراد مشهور و تأثیرگذاری که از فعالیت هایتان حمایت می کنند را زیر نظر بگیرید. افراد مشهور قادر به جلب توجه عموم هستند. پس مهم است که بدانید آنها در مورد موضوعات مهم و فعالیت های شرکت شما چه میگویند. مثبت یا منفی بودن نظرات آنها ممکن است بر مسائل مورد توجه شما و نظرات عموم تأثیر بگذارد.
• به مسائل پیش رو نظارت و اشراف داشته باشید: این امر می تواند کار مشکلی باشد زیرا ممکن است کمی شبیه به پیش بینی آینده باشد، اما موفقیت در توسعه، ارزش داشتن یک استراتژی نظارتی و راهبردی با نگاه به آینده را دارد. توانایی شناسایی رویه های جدید و به روز و همچنین برنامه ریزی برای آنها، در نحوه فعالیت های شما در حوزه مسئولیت اجتماعی نقش دارد و بدین ترتیب می توانید پاسخگوی تقاضای مصرف کنندگان نیز باشید.
بسیار مهم است که تلاشهای خود را با استفاده از کانالهای موجود در رسانه های اجتماعی، وبلاگها، و همچنین در جاهایی مانند جلسات کارکنان، جلسات هیئت مدیره و خلاصه مطبوعات؛ پوشش حداکثری بدهید .نکته مهم در استراتژی CSR دیجیتال این است که باید همیشه دارای چشم اندازی بلند مدت باشید، که این امر با گوش دادن و یادگیری ، نوآوری و همچنین ترغیب کاربران به انجام آن میسر میشود.
به عنوان مثال، یک بانک می تواند بر محتوای منتشر شده در رسانه های اجتماعی توسط رقبای خود نظارت کند تا بتواند درصد محتواییCSR ، طرح و ویراستاری مورد استفاده آنها، خلاقیت، لحن صدا و غیره را به صورت صددرصد درک کند.
از طریق فناوری های هوش مصنوعی Digital Consumer Intelligence، می توان مشاهده کرد که چه تعداد محتوای مرتبط با CSR همانند پایداری، محیط زیست، ورزش و غیره توسط ۳ بانک بزرگ ایتالیایی BPM ، BPER و CREDEM در سال گذشته منتشر شده است.
همانطور که در نمودار اول می بینیم، حجم محتوای CSR که بانک BPM در رسانه های اجتماعی خود منتشر کرده است، مطمئناً بسیار کمتر از بقیه نشریات است. اما اگر آن را در مقایسه با رقبای مستقیم آن در نظر بگیریم، وضعیت تغییر می کند، زیرا میتوانیم ببینیم که چگونه بانکBPM در مقایسه با برخی از رقبای خود مانند BPER و Credem اولین بانک حساس آنلاین به موضوعات CSR است.
چنین تجزیه و تحلیلی برای درک اینکه چه کسی بهترین رقیب در برخی از بخش ها است، برایتان لازم است و در نتیجه در تعیین چگونگی ایجاد استراتژی شما در این حوزه مفید خواهد بود.
نظارت بر CSR تفاوت چندانی با نظارت بر سایر مسائل یک شرکت ندارد، اما این موضوع نیازمند توجه دقیق به نحوه انجام است. اگر شرکتها قرار است به شیوه های مسئولیت اجتماعی خود متعهد باشند، باید بدانند که چگونه این موضوعات در طول زمان تغییر می کنند و خود را آماده سازگاری با این تغییرات کنند. نظارت دائمی می تواند به شما کمک کند تا این تغییرات، ناگهانی به نظر نرسند و چنانچه اگر اطلاعات جدید را در دست داشته باشید، می توانید برای فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکتی CSR خود برنامه ریزی کنید.
انتهای پیام/