رﺧﺪادﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺳﻴﺎﺳﻲ، ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ و اﻗﺘﺼﺎدی دﻫﻪﻫﺎی اﺧﻴﺮ ﻫﻤﭽﻮن اﻓﺰاﻳﺶ ﺷﻜﺎف ﻃﺒﻘﺎﺗﻲ ﺑﺎﻻﺧﺺ در ﻣﻴﺎن ﺟﻮاﻣﻊ در ﺣﺎل ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﻳﺎ ﺟﻮاﻣﻊ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﺎ ﺳﺎﻳﺮ ﺟﻮاﻣﻊ، ﭘﻴﺪاﻳﺶ و رﺷﺪ ﺑﻴﻤﺎری ﻫﺎی ﺧﺎص و ﻧﺎدر ﻫﻤﭽﻮن اﻳﺪز، ﻣﺤﺮوﻣﻴﺖ ﺑﺴﻴﺎری از ﻣﺮدم دﻧﻴﺎ از ﻏﺬا، ﺑﻬﺪاﺷﺖ و آﻣﻮزش، ﺗﺨﺮﻳﺐ ﻣﻴﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ و ﺟﻨﮓ ﻫﺎی ﺧﺎﻧﻤﺎن ﺳﻮز در ﻛﻨﺎر اﺛﺮات ﻣﺨﺮب ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺑﺮ ﺟﻮاﻣﻊ ﻣﺤﻠﻲ، ﻣﻠﻲ و ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ ﻫﻤﭽﻮن ﺗﻮﻟﻴﺪ ﮔﺎزﻫﺎی ﮔﻠﺨﺎﻧﻪ ای و ﺗﺨﺮﻳﺐ ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ ﻣﻮﺟﺐ ﮔﺮدﻳﺪه ﺗﺎ ﻣﻮﺿﻮع«ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺷﺮﻛﺘﻲ» در ﻧﺰد ﺻﺎﺣﺐ ﻧﻈﺮان ﺣﻮزه ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ،اﻗﺘﺼﺎد، ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻣﺪﻳﺮان ﺻﻨﺎﻳﻊ در ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ از اﻫﻤﻴﺖ وﻳﮋه ای ﺑﺮﺧﻮردار ﮔﺮدد.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی ، دکتر محمود اولیایی، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در یادداشت خود آورده است : در اﻳﺮان ﻧﻴﺰ ﺗﺠﺎر و ﺻﺎﺣﺒﺎن ﻣﺎل و ﺛﺮوت ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻧﻮﻋﺎن را از ﺳﺎل ﻫﺎی ﭘﻴﺶ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ دﻳﻨﻲ و ﻣﻠﻲ ﺗﻠﻘﻲ ﻛﺮده و ﻟﺬا اﻳﻦ ﺑﺨﺶ از ﺣﻮزه ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ در ﻛﺸﻮر ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﺗﺎرﻳﺨﻲ و اﻟﺒﺘﻪ ﺧﻮدﺟﻮش و ﻏﻴﺮﺳﻴﺴﺘﻤﺎﺗﻴﻚ دارد.
اﻣﺎ آﻧﭽﻪ اﻣﺮوزه اﻫﻤﻴﺖ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮع را ﺑﺮای ﺻﺎﺣﺒﺎن ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ و ﻛﺴﺐ وﻛﺎر در ﻣﻴﻬﻦ ﻋﺰﻳﺰﻣﺎن دو ﭼﻨﺪان ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ، ﺑﻲ ﺗﻮﺟﻬﻲ و ﻳﺎ ﻛﻢ ﺗﻮﺟﻬﻲ ﺑﻪ ﺷﺎﺧﻪ ﻫﺎی دﻳﮕﺮ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪار ﺟﻮاﻣﻊ اﺳﺖ.
دﻻﻳﻞ ﻣﺘﻌﺪدی ﻫﻤﭽﻮن ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﻴﻠﻲ، ﻧﺒﻮد اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺮای ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪار، ﻋﺪم آﻣﻮزش ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺑﺮای ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻋﻠﻤﻲ در ﺟﻬﺖ ﻛﻨﺘﺮل اﺛﺮات ﻣﺨﺮب ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻏﻴﺮه، ﻣﻮﺟﺐ ﮔﺮدﻳﺪه ﺗﺎ ﻛﺸﻮر ﻣﺎ در ﺳﺎلﻫﺎی اﺧﻴﺮ ﺑﻪ ﺟﺰ در ﺑﺨﺶ اﻣﻮر ﺧﻴﺮﻳﻪ و ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ آﺳﻴﺐﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، در ﺳﺎﻳﺮ ﺣﻮزهﻫﺎی ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ از ﺟﻮاﻣﻊ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ و در ﺣﺎل ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻘﺐ ﺑﻤﺎﻧﺪ.
ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺷﺮاﻳﻂ ﺧﺎص ﻓﻌﻠﻲ و آﺳﻴﺐ ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻧﺎﺷﻲ از ﺷﺮاﻳﻂ اﻗﺘﺼﺎدی ﻛﺸﻮر را ﻧﻴﺰ در ﻛﻨﺎر روﻧﺪﻫﺎی ﻗﺒﻠﻲ ﻗﺮار دﻫﻴﻢ، ﺑﺪون ﺷﻚ ﻣﻲ ﺗﻮان ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﺮﻓﺖ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺷﺮﻛﺘﻲ و ﻳﺎ ﺑﻪ اﺧﺘﺼﺎر CSR، در اﻳﻦ ﺑﺮﻫﻪ از زﻣﺎن ﺑﻪ ﻳﻜﻲ از ﺿﺮوری ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﻠﻲ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪه و ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﺳﻨﮕﻴﻨﻲ را ﺑﺮ دوش ﻣﺪﻳﺮان ﺑﺨﺶ دوﻟﺘﻲ و ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻗﺮار ﻣﻲ دﻫﺪ.
ﻛﻤﺴﻴﻮن ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ ﺷﺮﻛﺘﻲ و ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﺗﺎق ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ، ﺻﻨﺎﻳﻊ، ﻣﻌﺎدن و ﻛﺸﺎورزی اﻳﺮان در دوره ﻧﻬﻢ ﻗﺼﺪ دارد ﺗﺎ ﺑﺎ اﻫﺮم ﻧﻤﻮدن ﺗﻤﺎم ﻣﻨﺎﺑﻊ در دﺳﺘﺮس و ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﻃﺮف ﻫﺎی ذی ﻧﻔﻊ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﺒﻴﻴﻦ اﻫﻤﻴﺖ ﻣﻮﺿﻮع CSR در ﺷﺮاﻳﻂ ﻛﻨﻮﻧﻲ و ﺗﻮﺳﻌﻪ داﻧﺶ ﻣﺮﺗﺒﻂ اﻗﺪام ﻧﻤﻮده و از اﻳﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﮔﺎم ﻫﺎﻳﻲ زﻳﺮﺑﻨﺎﺋﻲ ﺑﺮای ﻧﻬﺎدﻳﻨﻪﻛﺮدن اﻳﻦ اﺻﻞ ﻣﻬﻢ در اداره ﺑﻨﮕﺎه ﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﺮدارد. ﻟﺬا از ﺗﻤﺎم ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪان، ﺻﺎﺣﺐ ﻧﻈﺮان، داﻧﺸﻤﻨﺪان و ﻣﺘﺨﺼﺼﻴﻦ و ﺑﺎﻻﺧﺺ ﻣﺪﻳﺮان ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻛﺸﻮر ﺑﺎ اﻓﺘﺨﺎر دﻋﻮت ﺑﻪ ﻫﻤﻜﺎری در اﻳﻦ ﻣﺴﻴﺮ ﭘﺮﭼﺎﻟﺶ و ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬار ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ.
به این منظور بر آن شدیم تا از طریق ایجاد یک گروه منسجم هم افزائی بین علاقمندان این حوزه در سراسر کشور نسبت به ترویج این مفهوم ، توسعه دانش مسئولیت اجتماعی بنگاهی و انتقال تجارب فی مابین اقدام نماییم.
لذا موجب امتنان خواهد بود تا با معرفی علاقمندان و همراهی به منظور حضور در گروه مسئولیت های اجتماعی بنگاهی ، خدمتگزاران خود را در کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران یاری فرمایند.