کتابی که اکنون پیش روی خواننده قرار دارد یکی از اولین تلاش های اساسی برای ثبت اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی در سطح وزارت نفت و صنعت نفت ایران است.
رسانه مسئولیت اجتماعی، کتابی که اکنون پیش روی خواننده قرار دارد یکی از اولین تلاش های اساسی برای ثبت اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی در سطح وزارت نفت و صنعت نفت ایران است. در سالیان گذشته افراد و گروه های بسیاری تلاش کرده اند تا ضرورت توجه به ابعاد اجتماعی توسعه صنعت نفت، مسئولیت اجتماعی شرکتی و وارد کردن معیارهای مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکتی در این صنعت مورد توجه قرار گیرد.
این کتاب از این منظر که منطق اقدامات انجام شده و تلاش های صورت گرفته را ثبت و ضبط میکند حائز اهمیت است.
چنین تجاربی به واسطه تغییر دولت ها معمولا به فراموشی سپرده می شوند و تمایلی وجود دارد که کارها از صفر شروع شوند و از همین رو ثبت تجربه انباشت شده بسیار حائز اهمیت است.
کتاب حاضر این کار را انجام میدهد و ضمن ثبت تجربه و تلاش هایی که در این مسیر صورت گرفته، دست آوردهایی را در نظام بوروکراتیک برای سامان دادن به فعالیت هایی نظیر مسئولیت اجتماعی شرکت ضرورت دارند به صورت یکجا گرد آورده است.