رسانه مسئولیت اجتماعی: کتاب «مدیریت استراتژیک: مسئولیتپذیری اجتماعی» نوشته دکتر محمدشریف ملکزاده (عضو هیات علمی دانشگاه) و علی دشتی، در ۱۸۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۵۰۰ تومان در انتشارات جنگل منتشر شده است.
این کتاب شامل فصلهای «معرفی مسئولیتپذیری اجتماعی سازمان»، «ذینفعان و مسئولیتپذیری اجتماعی»، «مسئولیتپذیری اجتماعی استراتژیک»، «دیدهبانی»، «تحلیل یافتهها»، «طرحریزی کلان»، «طراحی ابتکارات»، «سازماندهی و اجرا» و «بازخوردگیری، ممیزی و گزارشدهی» است.
در بخشی از دیباچه کتاب آمده است: « … کتاب حاضر پیوندی میان رویکردهای مسئولانه، مدیریت استراتژیک و ارتباطات است و تلاش شده کتاب برای مخاطبین دانشگاهی و غیردانشگاهی موثر باشد. اطلاعات کتاب در کوتاهترین زمان، قابل دسترس است. هر بخش با چکیدهای از مطالب آغاز میشود و در ادامه با ارائه تصویری دقیق و جامع از قلمرو مفهومی ادامه مییابد. این روش تالیف کتاب را برای اهالی صنعت و مدیران که با محدودیت زمانی روبهرو هستند کاربردی میکند.»
پیشتر این کتابها از دکتر محمدشریف ملکزاده به چاپ رسیدهاند: مدیریت مشارکتی، گردشگری با علایق ویژه در ایران، نوروزنامه، فرایند مدیریت و کنترل کیفی انواع تورها با علایق ویژه (به زبان انگلیسی)، ابعاد اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت، آنچه شهرداران باید بدانند، انتقال تجربه از مدیران گذشته به مدیران آینده، راهکارهای تسهیل و توسعه تجارت خارجی، مدیریت واگذاریها در حوزه سلامت: چالشها و راهکارها، آنچه مدیران ارشد باید بدانند، موفقیت مدیران زن در خانواده، تاثیر فناوری اطلاعات در نظام آموزش و پرورش، مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت نفت، آنچه اعضای هیات مدیره باید بدانند، فقر و نابرابری اقتصادی (با رویکرد موردی به برخی از فعالیتهای کمیته امداد امام خمینی (ره)).