آیا در مورد پایداری شرکتی چیزی می دانید؟ خب، پس تنها کسی نیستید که برای شما در این باره سوال پیش آمده است؟ تعداد زیادی از شرکت ها هستند که به پایداری متعهد شده اند. ما در این ویدئو به شرح پایداری شرکتی (یا تجاری )، اهمیت آن و اینکه چطور می توان آن را بخشی از تجارت خود کرد خواهیم پرداخت.
پایداری شرکتی از مفهوم ” توسعه پایدار” گرفته شده است که در سال ۱۹۸۷ ابداع شد. مفهوم ساده این عبارت توسعه اقتصادی است که نیازهای نسل حاضر را بدون به خطر انداختن نیازهای نسل آینده برآورده می کند. هدف کسب و کارها، تولید ثروت است اما باید در نظر داشت که آنها باید این هدف را بدون مصرف بیش از حد منابع طبیعی انجام دهند.
برای انجام این کار، آنها باید سه اصل کلیدی را در کار خود مورد توجه قرار دهند:
۱٫ با کارمندان و جوامع تعامل داشته باشند.
۲٫ از منابع طبیعی، مسئولانه استفاده کنند.
۳٫ و در آخر باید برای بلند مدت سرمایه گذاری کنند.
ساده به نظر می رسد. اینطور نیست؟ خب، اگر چنین بود ما در این آشفتگی که در آن هستیم قرار نمی گرفتیم.
برای آنکه پایداری شرکتی را به بخشی از اصول شرکت خود تبدیل کنید به سه قدم اساسی نیاز دارید:
نخست، باید به داخل شرکت خود نگاهی بیندازید و همه چیز را آماده کنید. در تمام تصمیمات خود معیارهای پایداری را لحاظ کنید و آن را به بخشی از فرهنگ خود تبدیل کنید.
دوم، با تولیدکنندگان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که آنها محصولات شما را مسئولانه استفاده و مصرف می کنند.
سوم، با جامعه محلی خود و سهامداران مهم تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که یک شهروند مسئول هستید.
واضح است که یک شرکت به تنهایی نمی تواند توسعه پایدار ایجاد کند، زیرا مشکلاتی مانند تغییرات آب و هوایی و فقر بسیار بزرگ هستند که نیاز به کمک همگان دارد. سبز بودن ( عدم آلایندگی محیط زیست) و نشاط ( تولید) برای شرکت ها ارزش آفرینی می کند و سرمایه گذاران و کارمندان را جذب می کند. همچنین پایداری شرکتی می تواند جهانی را شکل دهد که در آن همه بتوانند در سیاره ای انعطاف پذیر و غنی از تنوع زیستی شکوفا شوند.
انتهای پیام/