رسانه مسئولیت اجتماعی: شرکت های بزرگ و کوچک، دولتی و خصوصی می توانند در اجرای استراتژی های مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) بسیار سازنده باشند. با این حال موفقیت CSR از برقراری ارتباط با این تلاش ها و نوشتن گزارش CSR ناشی می شود.
خبر خوب این است که گزارش می تواند منعطف و منحصر به فرد باشد، درست مانند مشاغلی که آنها نمایندگی می کنند. در نهایت گزارش ها باید ارزش ها، چشم انداز و شخصیت شرکت را بیان کنند.
از اینکه مسئولیت اجتماعی شرکتی چگونه می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد و در عین حال تأثیر مثبتی بر جامعه دارد، نمی دانید؟ راز موفقیت: مشارکت در جامعه و ۷ گام برای موفقیت CSR را بخوانید.
در حالی که قابل تنظیم است، کیفیت و ساختار نباید کم باشد. ترفند این است که به یاد داشته باشید که یک گزارش CSR موفق، در ابتدایی ترین سطح خود، در مورد تأثیر اجتماعی و زیست محیطی یک شرکت است.
آیا شرکت های کوچک تا متوسط می توانند همان موفقیت شرکت های بزرگ را تجربه کنند؟ آره.
در اینجا هفت مرحله برای نوشتن یک گزارش CSR موفق آورده شده است.
۱٫ روی چهار زمینه تمرکز کنید.
محل کار
بازار
محیط
مشارکت جوامع
در این چهار حوزه، موضوعی را ادغام کنید که می تواند برای همه بخش های تجاری به اشتراک گذاشته شود.
۲٫ روی اهداف آینده تمرکز کنید.
اگر موفقیتهای گذشته اعتباری را به گزارش شما میافزاید، آنها را حتماً در نظر بگیرید. آنها می توانند تصویری از اقداماتی که شرکت برای تبدیل شدن به مسئولیت اجتماعی برداشته است را ترسیم کنند. با این حال، تمرکز باید روی اهداف آینده نیز باشد. به دنیا نشان دهید که برنامه های بزرگی برای بهبود آن دارید.
۳٫ درباره فیل در اتاق بحث کنید.
در حد منطق، کل داستان را بگویید، نه فقط تکههایی که احساس میکنید راحتتر به اشتراک بگذارید. اکثر مردم می دانند که مسئولیت اجتماعی شرکت، سفر است، نه مقصد، و بنابراین درک می کنند که ممکن است در این راه سکسکه هایی وجود داشته باشد.
۴٫ از کابوس روابط عمومی اجتناب کنید.
به جای صرفاً بشردوستی، روی شیوه های تجاری پایدار و شرایط محیط کار مسئولانه تمرکز کنید. این بدان معنا نیست که بشردوستی نباید شامل شود. باید. با این حال، توجه داشته باشید که مطبوعات تمایل دارند شرکتهایی را که فقط بر امور بشردوستانه تمرکز میکنند، اما محل کار معقول، محیطزیست و غیره را در نظر نمیگیرند، شکار کنند. وقتی این اتفاق می افتد، به نظر می رسد ریاکارانه و خودخواهانه است.
۵٫ اعتبار شخص ثالث.
آنچه دیگران در مورد شما می گویند وزن بیشتری نسبت به آنچه در مورد خود می گویید دارد. بنابراین، سعی کنید گواهیها و حمایتهای اشخاص ثالث را شامل شود: سهامداران، انجمنها، سازمانهای خیریه، و غیره. اگر در حال برداشتن گامهای بزرگ زیستمحیطی هستید، بیانیهای از مدیر یک گروه محیطزیست غیرانتفاعی درج کنید. و غیره.
۶٫ آمار و داستان ها را به اشتراک بگذارید.
در ادامه از نکته شماره ۲، مطمئن شوید که آمار و داستان های قابل اعتماد را در صورت شامل موفقیت های گذشته به اشتراک بگذارید. مردم به اعداد و ارقام سازمان یافته و خلاقانه پاسخ می دهند زیرا مغز ما می داند که چگونه آنها را پردازش و تفسیر کند. آنها معنا و بزرگی را منتقل می کنند.
۷٫ در گزارش CSR ارزش اضافه کنید.
ذینفعان و مردم می خواهند شفافیت را در ماموریت و تلاش های شرکت ببینند، بنابراین شفاف باشید. این شفافیت می تواند شهرت و اعتبار را افزایش دهد، بنابراین منتقدان را به حامیان و حامیان را به مدافع تبدیل می کند. ایجاد اعتماد، مدیریت ریسک ها، تعریف فرآیندهای عملیاتی و تشویق مشارکت ذینفعان. عناصر ارزش ممکن است شامل نامه ای از رئیس جمهور یا تأیید شخص ثالث باشد.
منظور از مسئولیت اجتماعی شرکتی برای شرکت و چگونگی ایجاد پشتیبانی از سوی شرکت را در نظر بگیرید.
تصویر واضحی از اهداف مشخص شده با استراتژی ها و پیشرفت های به دست آمده ارائه دهید (خدمات، مشارکت، پایداری).
شامل پیگیری یک هدف پایدار بلند مدت، متعهد و متعهد به رفتار محترمانه با هر کارمندی باشد.
برای نشان دادن کار تیمی از «ما» استفاده کنید.
دستورالعمل صحیح گزارش دهی که باید رعایت شود چیست؟
بسیاری از شرکتهای ملی و بینالمللی که دارای مالکیت عمومی هستند از دستورالعمل ابتکار گزارشگری جهانی پیروی میکنند. با این حال، شرکت های کوچک تا متوسط این دستورالعمل را بسیار پیچیده می دانند. . در عوض، گزارش CSR آنها میتواند اطلاعات را برای انواع ذینفعان – کارمندان، مشتریان، مشتریان احتمالی، مصرفکنندگان و شرکای تجاری – متعادل کند و پیشبینی میکند که ممکن است توسط همه به یک شکل خوانده نشود. به عنوان مثال، متوجه شوید که اگر یک کارمند در مورد فعالیتی که قبلاً از آن اطلاعی نداشت می خواند، ممکن است احساس کند ارتباطش با سیستم ارتباط داخلی قطع شده است. با این حال، وفاداری یک مصرف کننده ممکن است پس از کشف این که شرکت از زنان بی خانمان محلی حمایت می کند، تقویت شود.
برداشت چیست؟
رهبران کسبوکار میدانند که سود به مردم و کره زمین مرتبط است، از این رو آنها در حال اتخاذ و تطبیق با معیارهای جدید موفقیت و برقراری ارتباط با سهامداران خود هستند. در نتیجه، در چند سال اخیر شاهد افزایش قابل توجهی در گزارش CSR بودهایم که برای شرکتهایی که مسئولیت اجتماعی را انجام میدهند به یک الزام تبدیل شده است.
گزارش های CSR می تواند حس تعامل و وفاداری را با سهامداران افزایش دهد. می تواند خطرات قانونی را کاهش دهد و گردش مالی را تضعیف کند، که هر دو می توانند منجر به سود شوند. به علاوه، می تواند کسب و کار جدیدی ایجاد کند!
گزارشهای CSR قلب شرکت را به ذینفعان نشان میدهد و به عنوان یک بانک اطلاعاتی عمل میکند که (امیدوارم) نیازهای مخاطبان بسیار متفاوت را برآورده میکند و در عین حال به تیم مدیریت یک ابزار اندازهگیری داخلی برای پیگیری پیشرفت شرکت میدهد.
اگر برای کار خود نیاز به مشاوره دارید با ما تماس ۰۹۰۱۵۳۳۳۸۹۱ بگیرید.