رسانه مسئولیت اجتماعی:بیستودومین دوره نمایشگاه بینالمللی محیط زیست با هدف ارتقای سطح دانش عمومی و ایجاد بستری برای تبادل تجربیات و فناوریهای نوین در حوزه محیط زیست برگزار میشود.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی:در این رویداد، شرکتهای فعال در زمینه محیط زیست در راستای مسئولیت اجتماعی با ارائه راهکارهای نوآورانه، تلاش میکنند تا مصرف انرژی را کاهش داده و از منابع طبیعی محافظت کنند.
معیارهای انتخاب شرکتهای حاضر
مدیر اجرایی این نمایشگاه در پاسخ به پرسشی درباره معیارهای انتخاب شرکتهای حاضر در نمایشگاه، گفت: شرکتهایی که در ساختار خود اصول مسئولیت اجتماعی (CSR) را پیادهسازی کردهاند و یا فناوریهای نوآورانهای برای حفاظت از منابع طبیعی ارائه دادهاند، در این نمایشگاه حضور دارند.
سهیلا صفوی افزود: شرکتها موظف به ارائه گزارشهای شفاف از عملکردهای زیستمحیطی خود هستند که این گزارشها در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار میگیرد و در رسانهها منتشر میشود.
وی در خصوص محرومیت برخی شرکتها از حضور در نمایشگاه به دلیل عدم رعایت معیارهای زیستمحیطی تصریح کرد: شرکتهایی که معیارهای زیستمحیطی را رعایت نمیکنند، تمایلی به حضور در این نوع نمایشگاهها ندارند. میتوان از گزارشهای مربوط به حضور شرکتها در دورههای گذشته متوجه شد که برخی شرکتها به دلیل عدم تعهد در مسئولیتهای زیستمحیطی در این نوع رویدادها شرکت نمیکنند.
این نمایشگاه میتواند بهعنوان ابزاری موثر برای ارتقای کسبوکارهای فعال در حوزه محیط زیست و تقویت مسئولیتهای اجتماعی در میان عموم مردم و شرکتها محسوب شود.