مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران نقش روابط عمومیها را در اقناع و نهادینهسازی فرهنگ مصرف بهینه انرژی مهم دانست و تصریح کرد: هرچند این مهم برعهده همه واحدها و متولیان و دستاندرکاران نهادها و سازمانهاست، اما بر اساس مسئولیتهای اجتماعی شرکت، ضرورت دارد روابط عمومیها تبعات مصرف بیرویه گاز را انتقال دهند و با تولید محتوا، آموزش دانشآموزان و خانوادهها و…، مردم را به رعایت اعتدال در مصرف مجاب کنند.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی ، محمدرضا جولایی در نشست آموزشی و هماندیشی روابطعمومیهای صنعت گاز کشور در تبریز با بیان اینکه امسال با وجود کنترلهای لازم، بهدلیل نبود موازنه تولید و مصرف، احتمال افت فشار گاز طبیعی است، گفت: اکنون حدود ۹۰ درصد گاز مصرفی از مناطق جنوبی کشور تأمین و از طریق خطوط انتقال قوی در اقصی نقاط کشور توزیع میشود، بنابراین نداشتن اعتدال در مصرف، شهرهای شمالی کشور را با بحران روبهرو خواهد کرد.
وی نقش روابط عمومیها را در اقناع و نهادینهسازی فرهنگ مصرف بهینه انرژی مهم دانست و تصریح کرد: هرچند این مهم برعهده همه واحدها و متولیان و دستاندرکاران نهادها و سازمانهاست، اما بر اساس مسئولیتهای اجتماعی شرکت، ضرورت دارد روابط عمومیها تبعات مصرف بیرویه گاز را انتقال دهند و با تولید محتوا، آموزش دانشآموزان و خانوادهها و…، مردم را به رعایت اعتدال در مصرف مجاب کنند.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران، تأسیسات و خطوط انتقال گاز در آمادگی کامل هستند، اما با وجود تکمیل برنامههای تعمیراتی، برنامهریزیها، کنترلهای لازم، اعمال محدودیت صنایع و…، کماکان اطلاعرسانی دقیق و مدیریت مصرف بهینه، مهمترین راهکار جلوگیری از بحران افت فشار گاز بوده که این موضوع تنها از طریق روابط عمومیهای فعال و پویای صنعت گاز کشور قابل پیگیری و اقدام است./شانا