رسانه مسئولیت اجتماعی: مدیرعامل کمپانی بینالمللی CSR، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی نشان مسئولیت اجتماعی گفت: مسئولیت اجتماعی هدفی فراتر از حمایت بوده و به این معناست که در کنار سودآوری برای خود، چگونه میتوانیم برای افراد جامعه و اقتصاد کشورمان مفید باشیم.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی:مارتین نئورایتربا بیان اینکه بسیاری از مردم مسئولیت اجتماعی را به عنوان انجام کاری خوب، بازگشت به جامعه، سخاوت و حمایت از یک هدف درست میدانند،گفت: در حالی که این تعاریف تنها بخش کوچکی از تعریف اصلی مسئولیت اجتماعی است.
وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی در حقیقت یعنی چگونگی انجام کسب و کار و یا بدست آوردن پولی که برای یک هدف خاص استفاده میشود که این موضوع تاثیر یا همان impact است، افزود: میزان اثر بخشی بر جامعه، انسانها و بهطور کلی محیطی که فرد در آن فعالیت میکند، تصویر بسیار وسیعی از مسئولیت اجتماعی میباشد.
مدیرعامل کمپانی بین المللی CSR با تاکید بر اینکه میخواهیم جامعهای پایدار بسازیم که بر اساس مسئولیت نسبت مردم، محیط زیست و کسب و کار بنا شده باشد، تصریح کرد: محیط زیست که در آن زندگی میکنیم، جامعه که در محیط زیست نهفته است و در درون آن جامعه، سازمان ها، کسب و کارها، شرکتها و…وجود دارد را باهم میسازیم.
وی با اشاره به اینکه همه این عوامل به هم وابسته بوده و مقولهای جدا از هم نیستند، خاطرنشان کرد: چرا که مسئولیت اجتماعی هدفی فراتر از حمایت بوده و به این معناست که در کنار سودآوری برای خود، چگونه میتوانیم برای افراد جامعه و اقتصاد کشورمان مفید باشیم.
نئورایتر در ادامه با تاکید بر اینکه در اروپای غربی بهخصوص در آمریکا ایده نوظهوری به نام EFG به معنای حکومت نوظهور اجتماعی بوجود آمده که تبدیل به ابزاری برای اندازهگیری شده است، گفت: به عبارتی در جذب سرمایهگذار و گردش سرمایه باید به تاریخچه کسب و کارها توجه کرد.
وی با اشاره به اینکه توجه به تاریخچه کسب و کار به معنای کسب موفقیت در آینده نیست، بیان کرد: چرا که این جنبههای اقتصادی گذشته محور هستند.
وی با بیان اینکه اینجاست که مسئولیت اجتماعی به ما کمک میکند که روند کسب وکار خود و عوامل موثر بر آن نظیر تاریخچه وجودی کسب و کار، رضایت شغلی نیروهای فعال در آن و نیز تاثیر و آسیب عوامل محیط زیستی بر آن را درک کنیم، تصریح کرد: همچنین میتوان اهمیت واقعی مسئولیت اجتماعی را نه تنها به عنوان ابزاری برای شناسایی ریسکها بلکه فرصتی برای درک نقاط بالقوه آن در کسب و کار و همچنین شناسایی فرصتها برای بهبود آن در نظر گرفت که این مهم یک نگرش رو به جلوست و نگاهی به گذشته ندارد.
وی با بیان اینکه نمیتوان مسئولیت اجتماعی را به عنوان یک هدف خوب و خیریه در نظر گرفت چرا که به عنوان رویکردی پایدار نخواهد بود،گفت: در مجموع مسئولیت اجتماعی یعنی با ذینفعان خود چگونه فرصتها را خلق کرده و ریسکها را کم کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه استاندارد ایدهآلی با عنوان”۲۶هزار” وجود دارد که نئورایتر رئیس توسعه آن است، گفت: این استاندارد تلاش میکند تا به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار در کسب و کار خود به شیوه درست را ترویج دهد.