رسانه مسئولیت اجتماعی: بیشتر مردم در امریکا، ارتباط احساسی بیشتری با کالاها و محصولاتی برقرار می کنند که توسط شرکتهای فعال در عرصه مسئولیتهای اجتماعی تولید شده است و به همین دلیل تمایل آنها برای خرید این محصولات و استفاده از این خدمات بیشتر است.
طی سی سال اخیر مفهوم انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران و محققان قرار گرفته است و همواره در مورد ابعاد مختلف تاثیر انجام مسئولیتهای اجتماعی روی اقتصاد و روی جامعه مطالعه می شود.
در ابتدای طرح این دیدگاه، شرکتها در حوزه های مرتبط با فعالیت صنعتی خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی وارد می شدند، ولی به مرور زمان دامنه فعالیت آنها وسیع تر شد و بر مبنای نیاز جامعه به خدمات رسانی مشغول شدند. به عنوان مثال زمانی که در جامعه نیاز به ارایه خدمات آموزشی و مهارتی وجود داشت، تمرکز شرکتها در انجام مسئولیتهای اجتماعی، ارایه خدمات اموزشی داوطلبانه بود.
در واقع با گذشت زمان، شرکتها تلاش کردند تا کمبودهای موجود در جامعه را تامین کنند و هر جا که دولتها به دلیل محدودیت بودجه یا کم اهمیت تر بودن در مقایسه با دیگر اولویتهای کشوری، کمتر ورود می کردند و سرمایه گذاری کمتری در آن زمینه انجام می شد، به عرصه ای برای قدرت نمایی شرکتها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی تبدیل می شد.
به همین دلیل است که در این سالها سرمایه گذاری در حوزه انرژی های سبز، کاهش انتشار کربن و تولید انرژی با منابع احیا شدنی افزایش یافته است.
در این سالها مردم هم به انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها اهمیت بیشتری می دهند. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از همه گیری کرونا نشان داده است ۷۸ درصد از مردم آمریکا بر این باورند که شرکتها باید تاثیر مثبتی روی جامعه داشته باشند و ۷۷ درصد از امریکایی ها، ارتباط احساسی بیشتری با کالاها و محصولاتی برقرار می کنند که توسط شرکتهای فعال در عرصه مسئولیتهای اجتماعی تولید شده است و به همین دلیل تمایل آنها برای خرید این محصولات و استفاده از این خدمات بیشتر است.به همین دلیل است که این گروه از شرکتها ضمن ارایه خدمات بهتر به اجتماع، می توانند از مزایای درآمد بیشتر اقتصادی و افزایش سود آوری بهره مند شوند.
شرکتها از ابزار انجام مسئولیتهای اجتماعی برای اطلاع رسانی بیشتر در مورد محصولاتشان به مردم استفاده می کنند و به همین دلیل است که از انجام مسئولیتهای اجتماعی به عنوان سیاستی که هم به نفع شرکت و هم به نفع جامعه است، یاد می کنند.
انتهای پیام/