رسانه مسئولیت اجتماعی:همانطور که جهان نسبت به تأثیر کسب و کارها، محیط زیست و جامعه آگاه تر می شود. شرکت ها برای نشان دادن تعهد خود تحت فشار فزاینده ای قرار می گیرند. تهویه اروند یکی از شرکت های پیشتاز در مسئولیت اجتماعی است.
محصولات تهویه تهویه اروند قبلاً به دلیل کارایی انرژی و مقرون به صرفه بودن مورد تحسین قرار گرفته اند. اما آنچه اروند را واقعا متمایز می کند، تعهد تهویه اروند به پایداری است.
تهویه اروند اخیراً این گزارش مسئولیت اجتماعی خود را منتشر کرده است. این گزارش نشان می دهد چگونه از منافع و نیازهای مشتریان و ذینفعان محافظت می کند و در عین حال اصول اخلاقی و ایمنی پرسنل را نیز مورد توجه قرار می دهد. علاوه بر این، تهویه اروند تلاش های قابل توجهی برای بهینه سازی استفاده از منابع انرژی و حفظ قوانین زیست محیطی انجام داده است.
اما این همه ماجرا نیست. اروند به دنبال گسترش دامنه فعالیت خود از بازارهای داخلی و ورود به بازارهای خارجی است. و با تمرکز ما بر پایداری و تعهد به جامعه، نشان دهنده این است که ما فقط برای کسب سود تلاش نمی کنیم.
کارشناسان عرصه مسئولیت اجتماعی در اختتامیه نخستین فصل از سلسله نشست های اشتراک و انتقال تجربه سازمانی شهر تهران که در ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. تهویه اروند را به دلیل چشمانداز و رهبری خود تحسین کردند. اروند فقط یک تجارت نیست، بلکه یک پیشران مسئولیت پذیر است. شرکت های بیشتری از سبک و روش تهویه اروند در حوزه مسئولیت اجتماعی پیروی می کنند. بدین ترتیب جهان می تواند مکان بهتری برای همه شود، جایی فراتر از آسایش. تعهد تهویه اروند به جامعه و پایداری برای دیگران الهام بخش خواهد بود و تأثیر مثبتی بر جهان خواهد گذاشت.
در ابتدای این همایش دکتر احمد شهیدیان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان موضوع حفظ و پایداری شهر تهران را یکی از دلایل برگزاری این سلسله نشست ها اعلام کرد. وی افزود: باید از ظرفیت مسئولیت اجتماعی در مدیریت شهر تهران بهرمند شد .
در ادامه اقای عشقی دبیر اتاق بازرگانی تهران از بازسازی موثر بیمارستان هشتاد ساله بازرگانان که بعنوان دومین بیمارستان مدرن کشور توسط اتاق بازرگانی تهران خبر داد . و افزود در هر واقعه ای که حضور تجار تهران موثر بود اتاق بازرگانی عملکرد موثری داشته است.
وی به نقش مهم اتاق تهران در موضوع کرونا و عضویت ۳۰هزار نفر در اتاق تهران اشاره کرده و گفت: واکاوی این موضوع که چگونه میتوان با کمک نهاد مدیریت شهری نقش تاجر تهرانی و نقش اتاق بازرگانی تهران رادر بازسازی موضوع مسئولیت اجتماعی و بازتعریف آن ارائه کنیم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
عشقی این موضوع را اقدامی غیر قاعده مند تعریف کرد و افزود: مسئولیت اجتماعی با انگیزه های مختلفی توسط افراد انجام می شود ولی در نهایت به یک هدف مشخص منتهی و آن هدف اصلاح اوکسیستم پیرامون است.
رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران نیز از سخنرانان این نشست بود. وی خانه صنعت و معدن را بعنوان یک تشکل مردمی که دارای دفاتر مختلف در سطح کشور است معرفی کرد. آقای عشقی افزود:درکنار سایر فعالان اقتصادی ماننداتاق بازرگانی،اتاق اصناف و اتاق تعاون در تلاش است موضوع مسئولیت اجتماعی را برای اعضای خود بازتعریف کند.به گونه ای که با تشریح موضوع و تشویق گسترده اعضا خانه صنعت و معدن در کشور، این موضوع را به عنوان یکی از ارکان نوین مدیریتی در فعالیت های خود منظور کنند.
معاون اتاق اصناف تهران در این نشست به حضور کسبه و اصناف بعنوان یکی از شبکه های گسترده اجتماعی و اقتصادی با گستره سراسری در استان ها،شهرستان ها،محلات و نقاط مختلف کشور اشاره کرد. وی تاکید نمود باید اصناف و کسب و کارها همواره با محوریت حمایت از مشتریان به اخلاقیات توجه داشته باشند. با توجه به شرایط اقتصادی موجود کمک حال مشتریان و همشهریان خود باشند. این تشکل تلاش نموده موضوع مسئولیت اجتماعی را برای واحد های صنفی و فعالان کسب و کار تشریح کند.
در ادامه دکتر احمد احمدی صدر به اهمیت تشکیل ستاد راهبری مسئولیت اجتماعی کلان شهر تهران و راه اندازی دبیرخانه این سازمان اشاره کرد و گفت:عمل به مسئولیت اجتماعی اصناف،تجار،کسبه و… هرچند که دارای منفعت اقتصادی برای آنها است ،ولی از اهمیت خاصی برخوردار است.
در پایان نشست از تهویه اروند بدلیل پایبندی به اصول مسئولیت اجتماعی و ارائه گزارشات شفاف تقدیر شد.