رسانه مسئولیت اجتماعی: شرکت نفت بهران در راستای اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی، اقدام به تجلیل از رانندگانی کرده است که طی سه ماه فاقد تخلف رانندگی بودند.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی؛ توجه به مسئولیتهای اجتماعی در شرکت نفت بهران که با نزدیک به ۶۰ سال سابقه فعالیت، پیشرو بازار روانکار کشور است، یک امر جدی است. زیرا معتقدیم برای ایجاد توسعه پایدار در شرکت باید به بهبود وضعیت جامعه و کلیه مخاطبان و ذینفعانمان، البته در حد توان، توجه داشته باشیم. به همین خاطر پس از تشکیل شورای عالی برند و مسئولیت اجتماعی در این شرکت و تدوین سند مسئولیت اجتماعی نفت بهران که به زودی به منتشر خواهد شد، مفهومی به نام فرهنگ بهرانی طراحی کردیم که در آن بر آموزش مسئولیت پذیری تاکید شده است. در اولین مرحله اجرایی از ترویج فرهنگ بهرانی به سراغ موضوعی رفتیم که نزدیکترین موضوع به فعالیت اصلی شرکت، یعنی تولید انواع روغن موتور و صنعتی است و اصلاح فرهنگ رانندگی را به عنوان هدف برنامه های مسئولیت اجتماعی قرار دادیم.
در کمپین نورزی سال ۹۸ با شعار “بهرانیم تا سلامت بمانیم” این پروژه آغاز شد که نتایج خوبی به همراه داشت و حال در این مقطع در جهت تشویق رانندگان به رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی با هدف تامین سلامت افراد، چالش بهرانی را در فضای مجازی راه اندازی کردیم.
طرح بهران در چه بازه زمانی اجرا می شود و قرعه کشی و گزینش برندگان چگونه خواهد بود؟
همان طور که در سایت بهران و سایر رسانه های مجازی اعلام شده است، در این چالش، رانندگان محترم به مدت سه ماه از تاریخ ثبت نام در سامانه نباید هیچگونه تخلف رانندگی برایشان ثبت شود. به این خاطر پس از گذشت این دوره زمانی، قرعه کشی انجام خواهد شد و گزینش شدگان پس از استعلام از مقامات مسئول در این زمینه و تایید فعال بودن پلاک خودروی اعلام شده و عدم داشتن خلافی، به عنوان برنده اعلام خواهند شد. کلیه مراحل نیز از طریق سایت و پیامک به ثبت نام کنندگان اعلام خواهد شد.
ویژگی جایزه بهران ترویج یک فرهنگ یعنی دوچرخه سواری است در این باره توضیح بفرمایید
دوچرخه سواری همواره به عنوان یک راهکار حمل و نقلی سازگار با محیط زیست مطرح بوده و مورد تاکید مقامات شهری و شهرداری ها نیز هست. در حال حاضر با توجه به شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا، استفاده از دوچرخه برای قطع کردن چرخه این بیماری، بیشتر از قبل توصیه می شود. در کنار همه این موارد، ما دوچرخه برقی را برای انتقال این پیام به مخاطبان انتخاب کردیم که نشان دهیم بهران ضمن اهمیت دادن به محیط زیست و سلامتی مخاطبان، توجه ویژه ای نیز به تغییرات سریع فناوری دارد و برنامه هایی نیز متناسب با این تغییرات، برای توسعه خود تدارک دیده است.
دوچرخه های اهدایی دارای چه ویژگی هایی است؟
همانطور که ذکر شد این دوچرخه ها برقی هستند و هم با رکاب زدن توسط کاربر به حرکت در می آیند و هم با کمک باتری و موتور الکتریکی تعبیه شده در آن در مواقع لزوم به کاربر کمک می کنند تا راحت تر رکاب بزند. برای تهیه آنها نیز با هدف کمک به تولید ملی، سعی شده تا از تولید کنندگان معتبر داخلی، محصولی با کیفیت تهیه و در اختیار برندگان قرارداده شود.
ابتکاری که در این طرح در نظر گرفته شده، علاوه بر بعد مسئولیت های اجتماعی می تواند در برگیرنده تبلیغ غیر مستقیم برای آن مجموعه نیز باشد. این طور نیست؟
برای اینکه به این پرسش شما پاسخ بدهم باید متذکر بشوم که هدف اصلی از هر نوع تبلیغی افزایش فروش محصولات است.درحالی که شرکت نفت بهران با تامین ۴۳ درصد از نیاز بازار روانکارهای کشور در حال حاضر شرکت پیشرو در این زمینه است و این موفقیت هم از طریق چندین مرحله افزایش ظرفیت تولید در سالهای گذشته و افزایش بهره وری در واحدهای موجود به دست آمده است و افزایش تولید برای کسب سهم بیشتر از بازار، نیازمند سرمایه گذاری های جدید است که البته در دستور کار قرار دارد.
اما مساله ایفای تعهدات شرکت بهران در زمینه مسئولیت های اجتماعی به عنوان یک وظیفه مهم و مستقل در شرکت تعریف شده است و هدفی جز بهبود وضعیت عموم جامعه ندارد. بگذارید یک مثال بزنم تا این مساله بیشتر روشن شود. در ماههای اخیر، به دلیل رشد بی سابقه نرخ ارز و در کنار آن سیاستهای تثبیت قیمت سازمان های متولی، صادرات محصولات روانکار به شدت سودآور و فروش داخل عملاً با زیان همراه بود. اما شرکت نفت بهران به دلیل تعهدی که به مشتریان داشته و دارد، این شرایط را تحمل نموده و بازار داخلی را با همه مشکلات موجود در زمینه تامین مواد اولیه، پوشش داده است. این امر ثابت می کند که این شرکت در استراتژیهای کلان خود همواره منافع آنی را به مصالح بلند مدت خود و همه ذینفعانش ترجیح می دهد و به همین دلیل است که مشتریان بهران با درک این تعهد متقابل، مشتریانی وفادار و دوستدار برند بهران هستند.
در این چالش نیز هدف اصلی ترویج و تشویق فرهنگ صحیح رانندگی به مخاطبان است تا از این طریق به سلامت و آسایش بیشتری برسند. البته بی تردید مخاطبان این چالش از این طریق اعتماد بیشتری به برند بهران پیدا می کنند اما این مساله یک امر جنبی است و نمی توان چالش بهران را یک برنامه تبلیغاتی به شمار آورد.
هر مورد دیگری که از قلم افتاده و ذکر آن را ضروری می دانید، بفرمایید.
هر تغییر در زمینه فرهنگ، نیازمند همراهی و مشارکت اقشار مختلف جامعه است امیدواریم همه کسانی که پیام این چالش را شنیده اند به آن ملحق شوند و دیگران را نیز به حضور در آن ترغیب و تشویق کنند تا به این ترتیب تلاشی که توسط شرکت نفت بهران شکل گرفته با حمایت تک تک مردم، به یک حرکت بزرگ برای اصلاح فرهنگ رانندگی تبدیل شود و از این طریق سلامت و آسایش در عبور و مرور را برای همه فراهم کنیم. از شما و سایر رسانه ها نیز که به معرفی این چالش کمک می کنید تشکر می کنم.