شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳

سه اشتباه رایج در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت ها

رسانه مسئولیت اجتماعی: با وجود اینکه در مورد نقش مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در رشد جامعه و شرکت سخنان زیادی مطرح می شود ولی نمی توان از صرف بودجه های شرکت در هر حوزه‌ای به عنوان یک طرح مفید نام برد، بلکه انجام مسئولیتهای اجتماعی را می توان به عنوان یک برنامه هدفمند برای ارتقای جامعه […]

تاریخ انتشار: 26 شهریور 1400 - 5:22 ب.ظ
کد خبر: 81628

رسانه مسئولیت اجتماعی: با وجود اینکه در مورد نقش مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در رشد جامعه و شرکت سخنان زیادی مطرح می شود ولی نمی توان از صرف بودجه های شرکت در هر حوزه‌ای به عنوان یک طرح مفید نام برد، بلکه انجام مسئولیتهای اجتماعی را می توان به عنوان یک برنامه هدفمند برای ارتقای جامعه و انتقال بخشی از منافع مالی شرکت به مردم دانست که اگر این منابع مالی به درستی هزینه شود، توسعه بازار شرکت و افزایش درآمد و سودآوری را نیز برای شرکت به همراه می آورد.

سه اشتباه رایج در انجام مسئولیت های اجتماعی

نشریه بیزینس دیلی نیوز در گزارش اخیر خود با اشاره به این مطلب که انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها می تواند ساده باشد؛ می نویسد، ولی چند اشتباه ساده وجود دارد که می تواند اثر بخشی این سیاست را از بین ببرد.

فعالیت های بی ارتباط با شرکت

این نشریه در مورد این اشتباهات رایج می نویسد: «در درجه اول کسب و کارها نباید در فعالیتهای خیریه ای شرکت کنند که در حوزه های دور از حوزه کاری شرکت فعالیت دارند. ارسال کمک های مالی به سازمانهایی که در حوزه هایی بی ارتباط با کار شرکت فعالیت می کنند هیچ مزیت اقتصادی و اعتباری برای شرکت ندارد و حتی نمی تواند زمینه را برای شناخته‌تر شدن  شرکت فراهم کند.»

انجام مسئولیت اجتماعی برای بازاریابی

طبق این گزارش دومین خطا زمانی رخ می دهد که هدف از انجام مسئولیتهای اجتماعی تنها و تنها بازاریابی باشد. مارک اشمیت پژوهشگر ارشد این حوزه به بیزینس نیوزدیلی گفت: «اینکه انتظار داشته باشید با یک کمک مالی یا انجام مسئولیت اجتماعی بتوانید بازاری وسیع به دست آورید و افرادی زیادی شما را به شرکتهای رقیبتان ترجیح دهند، کاملا در اشتباه هستید.

فعالیت های مقطعی

در نظر داشته باشید که مسئولیت اجتماعی باید در دوره ای طولانی و با هدف و برنامه ریزی درست انجام شود. در این صورت است که مصرف کنندگان به مصرف کالاها یا استفاده از خدمات شرکت متمایل می شوند و خود را در تغییراتی که شرکت در جامعه ایجاد می کند، سهیم می دانند. تداوم در انجام مسئولیتهای اجتماعی در شرکت و توجه به نیازهای کارمندانی که در شرکت کار می کنند برای موفقیت شرکتها اهمیت زیادی دارد.»

در نهایت اگر ایده ای دارید که در حوزه رشد پایدار اقتصادی و حفاظت از محیط زیست است ولی تا کنون در مورد آن در رسانه‌ها صحبت نشده است یا کسی در مورد آن کاری انجام نداده است،برگ برنده بزرگی در اختیار دارید.

استفاده از این ایده می تواند زودتر از معمول شما را به اهدافتان برساند و شما را به عنوان شرکتی که تغییراتی بزرگ و کلیدی در دنیا ایجاد کرده اید؛ معرفی کند.

انتهای پیام/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵٫ تعداد امتیازات: ۰

ارسال دیدگاه

صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

آدرس: تهران، بزرگراه شهید لشگری، کیلومتر 14، جنب بانک ملت،ساختمان اداری و تجاری چیتگر، طبقه اول، واحد 12

شماره تماس: 02144182504

09907007190

از این که با استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع، در گسترش مسئولیت اجتماعی ما را یاری میدهید، از شما سپاسگذاریم