رییس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران گفت: در بخش مسئولیت اجتماعی بنگاهی باید سیاستهای رفاهی را جدی بگیریم و تعریف درستی از این مفهوم داشته باشیم.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی، محمود اولیایی، رییس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران در پنل اول وبینار «گفتگویی پیرامون سیاستهای رفاهی، مسئولیت اجتماعی و خیرهمگانی» به سخنرانی پرداخت.
اولیایی به تمایز مسئولیت اجتماعی عام و مسئولیت اجتماعی بنگاهی اشاره کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی به صورت عام به معنی این است که هر فردی در جامعه مسئولیتی را دارا می باشد و مسئولیت اجتماعی بنگاهی مفهوم مدیریتی دارد که هر بنگاه می بایست به صورت ساختاریافته با معماری فرآیندهای متناسب ،ساختار متناسب و همسویی با استراتژی های متناسب اهداف بنگاه خود را پیش ببرد.
وی افزود: برای ایجاد مسئولیت اجتماعی بنگاهی باید در بین مردم این مفهوم کاملا جا بیفتد و جامعه این مفهوم را درک کند و همچنین مطالبه گر باشد. از سوی دیگر در بخش مسئولیت اجتماعی بنگاهی باید سیاستهای رفاهی را جدی بگیریم و شخصی که میخواد بنگاه ایجاد کند باید با مطالعه و برنامه های اجتماعی آشنا باشد و بتواند تعریف کند که بنگاه خود چه نقشی در حوزه های رفاهی ایجاد می کند.