رییس انجمن جهانی دانشگاهها (مدارس) مددکاری اجتماعی گفت: افرادی که تحت ظلم هستند باید به شکل گسترده از خدمات مددکاران بهره مند شوند.
اشکال مختلف مددکاری اجتماعی می تواند طرد اجتماعی را کاهش دهد
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی، آناماریا کمپنینی روز چهارشنبه در چهارمین کنگره آنلاین بین المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران به مناسبت روزهای ملی و جهانی مددکاری اجتماعی با موضوع مددکاری اجتماعی و ادغام اجتماعی در سخنرانی خود با عنوان اهمیت ادغام اجتماعی در حوزه مددکاری اجتماعی افزود: مددکاران باید مداخلات خود را توسعه دهند، مددکاران اجتماعی می توانند افراد جامعه را توانمند کنند و باید بدانیم که اشکال مختلف مددکاری اجتماعی می تواند طرد اجتماعی را کاهش دهد و در واقع باید با استانداردسازی بدنبال افزایش کارایی باشیم و باید بر مداخلات خوب متمرکز باشیم.
کمپنینی بیان داشت: باید خدماتی به کاربران ارائه کنیم که موجب افزایش توانمندی افراد شود و ما باید اعمال تغییرات اجتماعی و توسعه توانمندسازی افراد ضعیف را از طریق ابزارهای مدل های عدالت اجتماعی مدنظر داشته باشیم.
تجربیات طرد اجتماعی را به اشتراک بگذاریم
وی با اشاره به اینکه تعریف بین المللی مددکاری اجتماعی نقش حرفه و ارتقای تغییرات اجتماعی را بر حوزه رفاه و عدالت اجتماعی مطرح می کند، گفت: باید رویه های ضدتبعیض را ببینیم و باید در حیطه های شخصی نیز به دنبال غلبه بر مسائل از نظر آموزش باشیم.
وی تصریح کرد: انجمن بین المللی مدارس مددکاری اجتماعی انتقال دهنده تعالی است که در حقیقت باید به دنبال ایجاد جامعه برابر باشیم و این سئوال را مطرح کنیم که چگونه دانشجویان را به تعهدات اجتماعی حساس کنیم.
این پژوهشگر اجتماعی بیان داشت: همچنین باید خدماتی را در حوزه آموزش ارائه دهیم که دانش علمی به آنها انتقال داده شود.
وی ادامه داد: باید به دنبال ظرفیت کاری دانشجویان فعال در حوزه مددکاری و حاضر در این حوزه باشیم. راه های مختلفی برای آموزش در این حوزه وجود دارد که اجازه دادن به افراد برای انتقال تجربیات در حوزه مددکاری اجتماعی یکی از آنهاست.
وی در ادامه اظهار داشت: به این ترتیب می توانیم تجربیات طرد اجتماعی را به اشتراک بگذاریم و در این صورت می توان به درک بیشتر دانشجویان این حوزه کمک کرد. درک برای دانشجویان می تواند کمک کند که از نقطه نظر تئوری خارج شوند.
تقویت افزایش انفرادی دانش
رییس انجمن جهانی دانشگاهها (مدارس) مددکاری اجتماعی در ادامه عنوان کرد: ما می توانیم از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم و با به اشتراک گذاشتن تجربیات بین المللی قابلیت حذف شکاف ها را داریم و می توانیم افزایش انفرادی دانش را نیز تقویت بخشیم.
وی همچنین اشاره داشت: این رویکرد در کشور ما انجام شده و مفید بدون آن به اثبات رسیده است. به این ترتیب می توان پس از دوسال دانشجویان خوب و با دانشی در حوزه مددکاری اجتماعی تربیت کرد و باید با برنامه ریزی خوب در این زمینه، ارائه تجربیات مناسبی را در دستور کار داشت.
وی گفت: باید توجه داشت که دانش همگانی نمی تواند باشد و برای استفاده در نقاط مختلف باید دچار تغییراتی شود.