مسئولیت اجتماعی: سازمانها، نهادها و بنگاههایی تجاری دولتی و غیر دولتی مانند شرکت وزین صنعت قطعه در راستای عمل به «مسئولیت اجتماعی» خود خط مشی یا منشوری را تعریف کردهاند. برخی از این مراکز، سیاستهای کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد شعار باقی میماند.
دانستنی آنلاین با هدف اطلاعرسانی و آگاهی بخشی، این منشورها را بازنشر می دهد. قضاوت در مورد عملکرد این نهادها و مراکز به ادعایِ خود مبنی بر پایبندی به این تعهدات و سیاستگذاری بر اساس منشور مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای سازمان، به افکار عمومی واگذار میشود.
درباره شرکت
به موازات توسعه محصولات و افزایش حجم تولید، سیستم کیفی نیز با هدف تأمین رضایت مشتریان و بهبود مداوم سازمان ایجاد گردید که دستاوردهای آن اخذ گرید B ساپکو در حوزه کیفیت ، اخذ استاندارد ISO 9001 :2008 از شرکت URS در سال ۱۳۸۶، اخذ استاندارد ISO/TS 16949 :2009 از شرکت TUVدر سال ۱۳۸۹ و همچنین میتوان به گرید سازه گستر اشاره نمود.
این شرکت با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با بهره گیری از متخصصین مجرب بر مبنای اهداف تعیین شده در جهت دستیابی به تحویل به موقع ، بهبود کیفیت وکاهش هزینه ها گام بر می دارد.
مشتریان شرکت عبارتند از :
- شرکت ایران خودرو(ساپکو)
- شرکت سایپا (سازه گستر)
- شرکت ایران خودرو دیزل (اپکو)
و سایر شرکتهای خودروسازی فعال در کشور و سایر تامین کنندگان بزرگ (فراصنعت شمال ، ایران لوازم ، مهندسی خور، امین آسایش و … )
خط مشی مسئولیت پذیری شرکت وزین صنعت قطعه
شرکت وزین صنعت قطعه خط مشی مسئولیت پذیری خود را بر اساس پیروی از ۳ اصل عدم رشوه خواری، تعریف کد رفتاری کارکنان، افشاگری و رازداری تعیین و با تأکید بر پایبندی کارکنان به اصول رفتاری و اخلاقی نسبت به رعایت موارد زیر تاکید دارد :
۱- حفظ اسرار و عدم ارائه اطلاعات محرمانه سازمان به دیگران
۲- تأکید بر احترام به رقباء ، رویکرد منصفانه، پرهیز از تخریب و تبلیغات سوء، پرهیز از برقراری روابط مالی با اشخاص ذی نفوذ در شرکت های رقیب و حفظ حریم و راز داری رقباء
۳- عدم ورود کارکنان به حوزه رشوه خواری و رشوه دهی به هر شکل و صورتی
۴- عدم موافقت کارمندان و نمایندگان با پرداخت های پورسانت های غیر متعارف
۵- رعـایـت آراســــتگی ظاهـر و بــاطن
۶- پایبندی به صداقت و درستی ، انصاف ، فرهنگ کار گروهی ، خود باوری ، آموزش پذیری
۷- تعهد و پایبندی بر تعلقات سازمانی واحترام به همکاران در جهت ایجاد محیطی سالم
۸- عدم تبعیض (نژادی، قومی، خویشاوندی، مذهبی، جنسی)
۹- احترام به قوانین و ضوابط سازمانی و رعایت آنها
۱۰- مشارکت فعال در پیشبرد امور شرکت، تعهد به فعالیتهای گروهی و یاری رسانی به دیگران
۱۱- وفاداری و احساس مسئولیت نسبت به سازمان، ترجیح دادن منافع شرکت به منافع شخصی و دفاع از حریم شرکت در جامعه
۱۲- داشتن وجدان کاری و به کاربردن تمام سعی و توان خود برای انجام وظایف محوله
۱۳- مقابله با شایعه سازی و پرهیز از تهمت، غیبت، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد میان کارکنان را تضعیف کند
۱۴- رعایت نزاکت و ادب در برخوردهای اجتماعی و منع حرکتهایی که موجب هتک حرمت دیگران شود
۱۵- رعایت مقررات ایمنی و بهداشتی به منظور حفظ سلامت خود و دیگران
۱۶- پرهیز از اخذ هرگونه هدیه غیرمتعارف، وجه نقد و یا تسهیلات از طرفهای تجاری شرکت
۱۷- برقراری توازن و اعتدال بین کار و زندگی خانوادگی
۱۸- عدم استفاده شخصی غیرمجاز از دارائیهای شرکت
۱۹- اعتماد و احترام متقابل میان افراد
۲۰- ممنوعیت استفاده از دخانیات در محل کار
۲۱- رعایت دستورات و راهنمائیهای مقامات ارشد
۲۲- حفظ حریم شخصی و آزادی دیگران
۲۳- ممنوع بودن دادوستدهای شخصی در محل کار
۲۴- تلاش درجهت کسب رضایت مراجعان و مشتریان شغلی خود
۲۵- اطلاع رسانی به موقع به مافوق در صورت رویت موارد خلاف منافع شرکت و موارد غیر اخلاقی نظیر کم کاری برنامه ریزی شده ، مخفی کاری ، تغییر و دستکاری اطلاعات ، تخریب اموال و تجهیزات سازمان و …
مدیریت شرکت وزین صنعت قطعه به کارکنان اطمینان می دهد که در صورت گزارش مشکلات ناشی از عدم تبعیت از اصول اخلاقی و رفتاری، امنیت شغلی آنها حفظ خواهد شد و به هیچ وجه اقدامات تلافی جویانه انجام نخواهد شد.