رسانه مسئولیت اجتماعی: این کتاب در کنار رسانه تخصصی مسئولیت اجتماعی به دنبال تحقق مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی در راستای توسعه پایدار و حل مشکلات جامعه است. به همین دلیل نیز با محور قرار دادن مفاهیم کلیدی و تعیین کننده، برای تقویت مسئولیت اجتماعی در جامعه ایران، گام بلندی در راستای شکوفایی و بالندگی زندگی اجتماعی مردم برداشته است.
حقوق بشر و شهروندی، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، امور خیریه و خدمات عام المنفعه، اخلاق زیستی و محیط زیست از جمله مهم ترین مفاهیمی است که رسانه مسئولیت اجتماعی آن ها را به عنوان مفاهیم کلیدی جامعه ایران قلمداد می کند.
به همین دلیل معرفی و تحلیل آسیب های اجتماعی جهت ایجاد حساسیت و اقدامات برای رفع آن ها، کنش گری رسانه ای و طرح پرسش از متولیان انتشار گزارش ها، اقدامات و عملکردهای مثبت و تاثیرگذار که در درک بهتر مسئولیت اجتماعی تاثیرگذار است را در دستور کار خود قرار داده است.
به این منظور تلاش نموده ایم با بررسی و تجمیع کارکردها و عملکردهای شرکت و موسسات که در حوزه مسئولیت اجتماعی دارای سابقه، گزارش و عملکرد هستند، ضمن تشویق و ارج نهادن به اینگونه اقدامات زمینه های لازم جهت معرفی نمونه های علمی و عملی و اقدامات صورت گرفته را فراهم نماییم.
این کتاب بصورت مستمر، گزارشات و اقدامات شرکت، سازمان ها، نهادهای حاکمیتی و تشکل های علمی انجمن ها و تشکل های مردم نهاد را جمع آوری، تنظیم و چاپ و عرضه خواهد نمود و امیدوار است در جهت ترویج مسئولیت اجتماعی موفق باشد.
در این راستا دست پرمهر اندیشمندان، اساتید دانشگاه و مدیران کشور علاقه مند به همکاری در حوزه مسئولیت اجتماعی که دارای مقاله، محتوا و عملکرد در این زمینه هستند را به گرمی می فشاریم.
سیدرضا جمشیدی
رسانه نگار
۱ دیدگاه
جناب آقای سیدرضا جمشیدی
از مطالب ارزشمندی که در زمینه مسئولیت اجتماعی ارائه دادید بینهایت سپاسگزارم
خیلی مورد استفاده بنده قرار گرفت
در مورد این مبحث کار تحقیقی انجام میدم
خواستم تشکر ویزه خودم رو ابراز کنم