رسانه مسئولیت اجتماعی: دبیر تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی گفت: در واقع مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی گاهی به عنوان یک بهانه برای عدم ایفای مسئولیت های کلیدی یک بنگاه مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی؛ «روزبه کردونی» دبیر تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: فلان شرکت نوعی از مدیریت اقتصادی مجموعه خود ناتوان است، محیط زیست را آلوده و تخریب می کند، فاضلاب و آب های آلوده تولید می کند، حقوق کارگران و کارمندان خود را مطابق با اصول کار شایسته رعایت نمیکند و در کنار این موارد با هزینه کردهای نمایشی یا مثلا تیم وزش داری، ادعای پایبندی به مسئولیت اجتماعی هم دارد.
وی ادامه داد: در واقع مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی گاهی به عنوان یک بهانه برای عدم ایفای مسئولیت های کلیدی یک بنگاه مورد سوء استفاده قرار می گیرد. عدم ایفای این مسئولیت های کلیدی در برابر جوامع محلی و توسعه پایدار جامعه می تواند موجد تهدیدات و آسیب های اجتماعی و امنیتی شود، شاید مثل این موارد، اتفاقاتی است که در هفته های گذشته در برخی از استانها شاهدش بودیم.
کردونی با اشاره اینکه اخیرا یک همایش مسئولیت اجتماعی اعلام کرده است با پرداخت ۴۰ میلیون تومان میتوانید گواهی دوره آموزشی ایزو ۲۶ هزار دریافت کنید، گفت: این رویکرد به مسئولیت اجتماعی، لجن مال کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی است و به باور من تنها شرکت هایی در این همایش ها شرکت می کنند که هیچ اقدامی برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود انجام ندادهاند.شرکت کردن در چنین همایشهایی نه تنها باید از سوی فعالان اجتماعی و سیاسی تقبیح شود، بلکه بایستی به عنوان یک آسیب جدی به اعتماد اجتماعی نیز تلقی گردد.
او افزود: همچنین دانشگاهها، سازمانهای دولتی و عمومی که به عنوان اسپانسر در اینگونه همایشها شرکت میجویند، باید گزارشی از دریافتهای مالی خود را با شفافیت کامل ارائه دهند، زیرا استفاده از برخی نامهای ارکان عمومی و اصلی حکومت در این همایشها سبب ایجاد اعتمادسازی دروغین شده و مسبب بیاعتمادی جامعه نسبت به دولت و ارکان خدمت رسان عمومی میشود./ ایلنا