رسانه مسئولیت اجتماعی: دولت سوئد همه شرکتهای سوئدی را تشویق میکند تا از دستورالعملهای OECD برای شرکتهای چندملیتی، اصول راهنمای سازمان ملل برای تجارت و حقوق بشر و ۱۰ اصل پیمان جهانی سازمان ملل متحد در فعالیتهای خود پیروی کنند و کسبوکار پایدار از نظر اجتماعی و زیستمحیطی ایجاد کنند.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی؛ مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) یکی از مسائل مهم سوئد در دهه های اخیر بوده است. CSR در مورد کار فعال و سیستماتیک شرکت ها با موضوعات محیط زیست، کار، حقوق بشر و مبارزه با فساد است که به این معنی است که آنها مسئولیت تأثیرات بر جامعه و محیط زیست را بر عهده می گیرند.
با ادغام منافع اجتماعی، زیست محیطی، اخلاقی و مصرف کننده در استراتژی کسب و کار، هدف CSR به حداکثر رساندن منافع متقابل است – تا علاوه بر منافع سهامداران، برای سایر ذینفعان مانند تامین کنندگان، مشتریان و کارکنان نیز ارزش ایجاد کند. کار پایداری موفق شرکت های سوئدی، رقابت شرکت های سوئدی را افزایش می دهد. بنابراین CSR هم یک موضوع سیاست تجاری و هم یک سؤال در مورد ارتقاء سوئد است.
سوئد همچنین فرصتهایی را در CSR از منظر توسعه میبیند. بنگاهها بازیگران کلیدی در توسعه کشورهای فقیر هستند و از طریق یک کار فعال و نوآورانه میتوانند محرکهای توسعه پایدار زیستمحیطی، اقتصادی و اجتماعی باشند. همکاری با بخش خصوصی به عنوان یک راه مهم برای رسیدن به هدف همکاری توسعه سوئد در بهبود شرایط زندگی افراد فقیر دیده می شود.