رسانه مسئولیت اجتماعی: هدف این تحقیق، شناسایی اهداف، تنگناها و دستاوردهای حمایت مالی بانکهای دولتی و خصوصی از ورزش کشور بود. روش تحقیق کاربردی، کیفی و مسیر اجرای آن از طریق مصاحبه و با استفاده از روش تحلیل تماتیک بود. جامعه آماری این تحقیق را مسئولین بخش حمایت مالی ورزشی بانکهای دولتی و خصوصی کشور تشکیل دادند که در پستهای مختلف در بخشهای بازاریابی، روابط عمومی، تبلیغات و… شاغل بودند، که ۱۹ بانک( ۵ بانک دولتی و ۱۴ بانک خصوصی) حمایت مالی ورزشی داشتند.
جامعه بطور تمامشمار در تحقیق مورد توجه قرار گرفت که امکان جمعآوری اطلاعات از ۱۸ بانک فراهم بود. یافتهها نشان دادند که اهداف بانکها شامل سه دستهی توسعهی اجتماعی، بازاریابی و توسعهی سازمانی بود. تنگناهای بانکها در پنج گروه دستهبندی شدند که عبارتند از: قانونی، اقتصادی، ترویج رسانهای، بازخوردی و مدیریتی. بانکها به دستاوردهایی دست مییابند که در سه گروه دسته بندی شدند و عبارتند از: اجتماعی، بازاریابی و توسعه سازمانی. میتوان با در نظر گرفتن اهداف و دستاوردهای بانکها و تلاش در جهت تقویتشان و نیز شناسایی و تلاش در جهت رفع تنگناهای شناسایی شده، باعث حفظ حامیان حاضر و تشویق حامیان جدید به ورود به این عرصه گردید.
[box type=”download” align=”” class=”” width=””]دانلود کامل مقاله[/box]
منبع: مدیریت ورزشی _ عارفه قنبری فیروزآبادی