رسانه مسئولیت اجتماعی-منیژه بازیارنشست دورهمی و هم افزایی فعالان مسئولیت اجتماعی روز دوشنبه ۱۹ اذر از ساعت ۱۴الی ۱۶:۳۰ در سالن همایش های بنیاد علوی برگزارشد.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی:در این نشست در دو پنل به بررسی پیوست رسانه ای در مسئولیت اجتماعی شرکت و انتقال تجربه شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان پرداخته شد.
سید رضا جمشیدی مدیر مسئول رسانه مسئولیت اجتماعی که سخنران اول این نشست بودبا تاکید بر اهمیت گزارش دهی اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت ها توصیه هایی برای گزارش دهی عملکرد سازمان به ذینفعان ارائه کرد.
وی گفت:به سازما نها توصیه می شود در باز ه های زمانی مشخص، عملکرد خود در زمینه مسئولیت اجتماعی را به ذینفعانی که تحت تأثیر این عملکرد قرار میگیرند، گزارش دهند.
این اقدام موجب شفافیت، افزایش اعتماد و تقویت ارتباط با ذینفعان می شود.
جمشیدی با بیان اینکه انتشار گزارش مسئولیت اجتماعی میتواند یکی از جنبه های ارزشمند فعالیتهای سازمان در این حوزه باشد،برگزاری جلسات با ذینفعان،ارسال نامه ها یا گزارش های مکتوب،انتشار اطلاعات در وب سایت سازمان وارائه گزارشهای دوره ای را از روش های گزارش دهی عنوان کرد.
پیوست ارتباطات مسئولیت اجتماعی سازمان CSR سند هماهنگی ارتباطات سازمان است
موسس انجمن ملی مسئولیت اجتماعی گفت:پیوست ارتباطات مسئولیت اجتماعی سازمان CSR سند هماهنگی ارتباطات سازمان است که برای پوشش خبری،اطلاع رسانی، قانع کردن افکار عمومی درباره اقدامات و طرح های مهم یک سازمان یا شرکت و موسسه با همکاری واحدمربوطه ، طراحی، تدوین، اجرا و ارزیابی می شود.
وی افزود: چنین سندی، عملکرد سازمان را به صورت فراگیر و جامع در افکار عمومی و در نزد ذینفعان سازمان به اشتراک می گذارد و ذهنیت آنان را نسبت به این عملکردها شفاف و روشن می کند.
جمشیدی بیان کرد:پیوست ارتباطات مسئولیت اجتماعی سازمانCSR یک سناریو رسانه ای است که مجموعه ای از اقدامات رسانه ای را برای معرفی یک یا چند فعالیت ،خدمت ،رویدادیا پروژه ترسیم می کند و بسته ای حاوی شیوه های اطلاع رسانی و رسانه ای درباره موارد یاد شده برای مخاطبان درنظر می گیرد.
خانم بختیاری دبیرکارگروه مسئولیت اجتماعی شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان دومین سخنران این نشست بود.
وی با معرفی کوتاهی از این شرکت گفت:شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان بعنوان بزرگترین مجموعه خدمات بندری ، دریایی ، هتلداری، سیاحتی و تفریحی و ریلی کشور با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، حرفه ای و کار آزموده مشغول به فعالیت می باشد.
بختیاریی به ارائه گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته توسط شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ در حوزه مسئولیت اجتماعی پرداخت و گفت: در زمان کرونا در یکی از هتل های این شرکت به کادر درمان و پرستاران و پزشکان که به دلیل شرایط نمیتوانستند به منزل بروند خدمات رفاهی و اسکان ارائه میشد.