جمعه ۲۸ دی ۱۴۰۳

شعبه های بانک پاسارگاد جهت ارائه خدمات به نابینایان مجهز شد

رسانه مسئولیت اجتماعی: همزمان با روز عصای سفید بانک پاسارگاد اعلام کرد: دستگاه برجسته‌نگار و دستیار صوتی در شعبه‌های این بانک جهت ارائه خدمت به روشن‌دلان عزیز فراهم شده است. به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی؛ روز پانزدهم اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه را روز جهانی «عصای سفید» نامیده‌اند. تاریخچه نام‌گذاری روز جهانی عصای سفید این […]

تاریخ انتشار: 26 مهر 1402 - 12:35 ب.ظ
کد خبر: 96874

رسانه مسئولیت اجتماعی: همزمان با روز عصای سفید بانک پاسارگاد اعلام کرد: دستگاه برجسته‌نگار و دستیار صوتی در شعبه‌های این بانک جهت ارائه خدمت به روشن‌دلان عزیز فراهم شده است.

به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی؛ روز پانزدهم اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه را روز جهانی «عصای سفید» نامیده‌اند. تاریخچه نام‌گذاری روز جهانی عصای سفید این است که در سال ۱۹۲۱ میلادی یک عکاس اهل شهر بریستول کشور انگلستان با نام جیمز بیگز در اثر یک سانحه بینایی خود را از دست داد. او برای در امان ماندن از خطر وسایل نقلیۀ خیابان‌های اطراف محل زندگی‌اش، برای اولین بار از عصایی به رنگ سفید استفاده کرد تا این عصا به راحتی برای همگان مخصوصاً در شب قابل دیدن باشد.
پس از آن برخی از برجسته‌ترین محققین و حقوق‌دانان توانستند قانونی‌ را در پانزدهمین روز از ماه اکتبر به عنوان قانون عصای سفید به تصویب برسانند. به همین دلیل ۱۵ اکتبر را روز بزرگداشت نابینایان و روز جهانی «عصای سفید» نام‌گذاری کرده‌اند.

بانک‌ پاسارگاد نیز در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت خدمات بانکی، تجهیزات و امکانات ویژه‌ای را برای روشن‌دلان عزیز در شعبه‌های خود ایجاد کرده است.
تجهیزات طراحی‌شده توسط این بانک با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روزآمد، امکان استفاده از خدمات بانکی را به صورت دیداری و شنیداری و بدون نیاز به حضور همراه فراهم می‌کنند. همچنین کلیه‌ ضوابط و قوانین امنیتی در آن‌ها رعایت شده است و روشن‌دلان محترم از طریق دستگاه برجسته‌نگار و با استفاده از دستیار صوتی، می‌توانند کلیه‌ امور بانکی خود را انجام دهند.

این دستگاه مجهز به صفحه کلید و نمایشگر بریل است و این عزیزان می‌توانند با استفاده از صفحه کلید، تمامی فرم‌های بانکی را تکمیل کنند. نوشتار موجود در فرم‌های بانکی از طریق نمایشگر بریل در دستگاه برجسته‌نگار به صورت لمسی برای روشن‌دلان قابل خواندن است. در واقع فرم‌های درخواست انواع عملیات بانکی مثل افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه، خدمات کارت و… با استفاده از ورودی و خروجی‌های صوتی و بریل تکمیل شده و توسط چاپگر باجه پرینت می‌شود و برای انجام عملیات در اختیار همکاران بانکی قرار می‌گیرد. گفتنی است ارائه خدمات در شعبه‌های بانک پاسارگاد برای این عزیزان بدون نوبت انجام می‌شود. همچنین در صورت تمایل ایشان صدور کارت نقدی برجسته نیز امکان‌پذیر است.
از طرفی با توجه به اینکه روشن‌دلان عزیز نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر هستند، شرکت بیمه پاسارگاد به‌عنوان اولین شرکت بیمه‌ای ایران، جهت تأمین رفاه حال بیمه‌گذاران روشن‌دل، پوشش حادثه را در بیمه نامه عمر و تأمین آتیه ارائه می‌نماید و آن‌ها با خرید بیمه‌نامه عمر و تأمین آتیه می‌توانند از پوشش حادثه (هزینه پزشکی، نقص عضو و فوت) جمعاً تا سقف ۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از مزایای این پوشش بهره‌مند شوند./  پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۵ / ۵٫ تعداد امتیازات: ۱۰۰

ارسال دیدگاه





برندهای مسئولیت اجتماعی
شبکه های اجتماعی
صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

آدرس: تهران، بزرگراه شهید لشگری، کیلومتر 14، جنب بانک ملت،ساختمان اداری و تجاری چیتگر، طبقه اول، واحد 12

شماره تماس: 02144182504

09907007190

از این که با استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع، در گسترش مسئولیت اجتماعی ما را یاری میدهید، از شما سپاسگذاریم