رسانه مسئولیت اجتماعی: سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی، برای اولین بار همایش «مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت» را در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار کرد، در این همایش شرکتکنندگان جهت ضرورت توجه به مسئولیتپذیری اجتماعی بیانیهای قرائت کردند.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی؛ در این بیانیه آمده است:
«به دنبال برگزاری شش پیش نشست موفق در ایجاد فضایی فرابخشی و با رویکرد مسالهمحوری و با هدف همافزایی همه بخشهای دولتی و غیردولتی در جهت ترویج فرهنگ یاریگری و مسئولیت اجتماعی و نیل به آرمانهای متعهدانه پایداری اجتماعی و اکولوژیکی، مرکز پایش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی جهاد دانشگاهی متعهد شد تا به برگزاری این نشستهای تخصصی و موضوع محور ادامه دهد تا با استفاده از جایگاه دانشگاهی خود، فضایی علمی را برای همکاری همه بخشها ایجاد کند.
پیرو استقبال شایان توجه اندیشمندان و علاقمندان به نخستین همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت، مرکز پایش موظف شد نسبت به برگزاری دومین همایش و با تاکید بر تشویق به انتشار یافتههای پژوهشی مرتبط با حوزه مسئولیت اجتماعی صنعت و دانشگاه، اقدامات لازم را انجام دهد.
به منظور گسترش اهداف و آرمانهای پایداری، دوره های آموزشی مسئولیت اجتماعی شرکتها در سیستم آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی فعال شود.
کمیت و کیفیت مقالات دریافت شده نشان از ضرورت توجه به تولید محتواهای علمی-پژوهشی در این عرصه دارد، در همین راستا، برنامه ریزی برای انتشار فصلنامه مسئولیت اجتماعی یکی از وظایف ذاتی نهادهای دانشگاهی است تا بستری برای تولید محتواهای علمی مسأله محور فراهم شود.
از آنجا که اقتصاد دولتی بزرگترین بخش در اقتصاد کشور است، دانشگاها باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود انسان مسئول تربیت کنند تا سطح مطالبهگری از برنامههای دولت و اثربخشی این برنامه ها بالا رود.
ایجاد کارگروهی برای آسیب شناسی ارتباط متقابل دانشگاه و صنعت در سه دهه اخیر و تدوین مدلی کارآمد برای تقویت این ارتباط، اقدامات ترویجی از طریق رسانههای جمعی به منظور بالابردن سطح مطالبهگری و آگاهی مردم در تصمیم خرید کالا و خدمات از شرکتهایی که مسئولیت اجتماعی اثربخشیتری دارند.
حامیان و شرکتها و سازمانهای حاضر در همایش در سالهای آتی هر کدام میزبانی یک همایش در راستای ماموریت خود را برعهده بگیرد.
گنجاندن یک درس دو واحدی اختیاری در دروس دانشگاهها؛ دانشگاه علم و فرهنگ میتواند آغازگر یک جنبش آموزشی در کشور باشد.
با ایجاد کارگروهی مشترک با وزارت آموزش و پرورش، مفاهیم مسئولیت اجتماعی در کتب تحصیلی دانش آموزان گنجانده شود.
ترویج فرهنگ برکت در راه اندازی کسب و کار و پرهیز از پرداختن صرف به سود. به این معنی که هم منافع سازمانها و شرکتها و هم منافع زیستگاهها و زیستمندان تامین شود.
تولید دادههای حوزه محیط زیستی برای همگان و شفاف شدن آن باید مورد توجه قرار گیرد.»/ایسنا