جمعه ۲۸ دی ۱۴۰۳

درک مشترک از مفهوم مسئولیت اجتماعی در کشور وجود ندارد

رسانه مسئولیت اجتماعی: رئیس سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی گفت: برگزاری همایش مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت را می‌توان جمع‌بندی نشست‌های سال گذشته برشمرد. به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی؛ کمال خدایی در همایش مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت که چهارشنبه، ۳ آبان در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، بیان‌کرد: مرکز پایش مسئولیت اجتماعی جهاد […]

تاریخ انتشار: 6 آبان 1402 - 10:25 ق.ظ
کد خبر: 97011

رسانه مسئولیت اجتماعی: رئیس سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی گفت: برگزاری همایش مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت را می‌توان جمع‌بندی نشست‌های سال گذشته برشمرد.

به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی؛ کمال خدایی در همایش مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت که چهارشنبه، ۳ آبان در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، بیان‌کرد: مرکز پایش مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی سال ۹۷ تشکیل شداست اما براساس تجربه ۲۰ ساله خود در حوزه آلودگی زیست‌محیطی به ویژه در حوزه نفت، از چالش‌های صنایع با محیط‌زیست و جوامع انسانی آگاهی دارم.

وی یکی از موانع اساسی را در بحث مسئولیت اجتماعی را عدم شکل‌گیری درک مشترک از مفهوم مسئولیت اجتماعی در کشور دانست و گفت: فقدان برداشت واحد سبب به وجود آمدن مشکلات فراوان شده است به نحوی که به جای اثربخشی زمینه را برای سوءاستفاده‌های اقتصادی و سیاسی ایجاد کرده است.

خدایی ادامه داد: مرکز پایش مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی، برنامه‌ها، اقدامات پژوهشی و ترویجی متعددی برای حل مسائل دارد تا از رهگذر آن به ترویج گفتمان مسئولیت اجتماعی برسد؛ همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و نشست‌های دوسویه با هدف دستیابی به یک مفهوم مشترک و واحد در میان فعالان عرصه اجتماعی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت را می‌توان جمع‌بندی  ۶ نشست تخصصی دانست که در طول سال گذشته با همکاری سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برگزار شد.

خدایی برگزاری این همایش را اختتامیه فعالیت‌های گذشته برشمرد و گفت: برگزاری همایش مسئولیت‌ اجتماعی، دانشگاه و صنعت، نقطه عطف و سرآغازی برای یک مسیر پر فراز و نشیب است. امیدوارم با انطباق تحقیقات انجام شده در راستای  مسائل روز کشور بتوانیم موانع پیش روی این طرح را برداریم تا مفهوم مسئولیت اجتماعی را در کشور نهادینه کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۴٫۹ / ۵٫ تعداد امتیازات: ۱۱۹

ارسال دیدگاه





برندهای مسئولیت اجتماعی
شبکه های اجتماعی
صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

آدرس: تهران، بزرگراه شهید لشگری، کیلومتر 14، جنب بانک ملت،ساختمان اداری و تجاری چیتگر، طبقه اول، واحد 12

شماره تماس: 02144182504

09907007190

از این که با استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع، در گسترش مسئولیت اجتماعی ما را یاری میدهید، از شما سپاسگذاریم