رسانه مسئولیت اجتماعی: در چهارمین نشست شورای مدیران ارتباطی صنایع منطقه ۲۱، رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت از مسیر تحقق مسئولیت اجتماعی با احیاء صنایع و چرخ صنعت سخن گفت و افزود: وزارت صمت در سند بالادستی که به زودی منتشر میشود به هفت جهتگیری سیاستی میپردازد.
به گزارش رسانه مسئویت اجتماعی؛ جهتگیری اول، تولید صادرات محور و گذار از مونتاژ و واردات است، جهتگیری دوم، ارتقا بهرهوری و رقابتپذیری است، سیاستگذاری سوم، کاهش ارزبری و خام فروشی است؛ در سیاستگذاری چهارم به اصلاح نظام قیمتگذاری دستوری و جایگزینی راهبری تولید و تجارت به جای تصدیگری میپردازد؛ پنجمین جهتگیری سیاستی وزارت صمت ایجاد ثبات در مدیریت و فضای کسب و کار به منظور پیشبینی پذیری است؛ سیاستگذاری ششم بر بازبینی سازوکارهای نظارتی و بازرسی تاکید دارد و جهت گیری سیاسی هفتم تعهد محیط زیست را در برمیگیرد.
احسان آقایی ملایری ادامه داد: بخش عمدهای از مسئولیت اجتماعی بنگاهها و شرکتها به مسئله محیط زیست و تعهدات آنها نسبت به این مسئله میپردازد؛ ما با حجم بسیار بالای تولیدات صنعتی در کشور روبه رو هستیم که باعث تولید پسماند زیادی میشود و شرکتها با کاهش میزان تولید پسماند خود میتوانند بیشتر به تعهدات خود در زمینه حفظ محیط زیست عمل کنند.
وی بیان کرد: صنایع باید بخش عمدهای از موضوع مسئولیت اجتماعی شرکتی(csr) خود را به مسئله محیط زیست اختصاص دهند چرا که در سیاستگذاری وزارت صمت این مسئله از جایگاه ویژهای برخوردار است.
آقایی ملایری با بیان اهمیت حفظ محیط زیست و مسئولیت اجتماعی گفت: ما باید از اقتصاد یارانه ای فاصله گرفته و به سمت بهرهوری برویم و از ساخت و تولیدات داخل کشور حمایت کنیم. مهم ترین و ارزشمندترین هدف وزارت صمت تولید داخلی با تکیه و بهره وری صورت می گیرد.
وی در ادامه بیان کرد: کارآمدی و اثر بخشی و فناوری مساوی با پیشرفت صنایع و پیشرفت کشور است. یکی از جاهای که تحول در آن صورت می گیرد هئیت مدیره شرکت ها و صنایع است، اگر تحول در آنجا صورت پذیرد، صنایع و تولیدات ارتباطات نیز متحول می شود.
رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت در خصوص ارتباطات و عملکرد روابط عمومی گفت: حوزه ارتباطات از نظر من، فعالان صنایع هستند که با گفتمان سازی می توانند اقتصاد کشور را درست کنند و با گفتمان سازی به پیشرفت صنایع دست یابیم.
آقایی ملایری ادامه داد: روابط عمومیها باید توجه مدیران ارشد صنایع را به مسئله (csr) جلب کنند چرا که اگر صنایع باید به منافع ذینفعان خود در این مسئله توجه داشته باشند.
وی در پایان گفت: مسئولیت اجتماعی شرکتی تنها در صورتی میتواند موفق باشد که صنایع در شرایط اقتصادی مناسبی باشند چرا که صنعتی که خودش درگیر مشکلات اقتصادی باشد و با بحران روبه رو باشند نمیتوانند به تعهدات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی عمل کند.