دانستنی آنلاین: سازمانها، نهادها و بنگاههایی تجاری دولتی و غیر دولتی در راستای عمل به «مسئولیت اجتماعی» خود خط مشی یا منشوری را تعریف کردهاند. برخی از این مراکز، سیاستهای کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد شعار باقی میماند.
دانستنی آنلاین با هدف اطلاعرسانی و آگاهی بخشی، این منشورها را بازنشر می دهد. قضاوت در مورد عملکرد این نهادها و مراکز به ادعایِ خود مبنی بر پایبندی به این تعهدات و سیاستگذاری بر اساس منشور مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای سازمان، به افکار عمومی واگذار میشود.
به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، گروه صنعتى طب پلاستیک تولیدکننده نمونه کشورى و صادرکننده نمونه استانى ظروف یکبارمصرف بهداشتى دارویى و غذایى، فعالیت تولیدى خود را از سال ۱۳۷۷ با برند طب پلاستیک و تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی یکبار مصرف با هدف تامین نیازهاى داخلى و ورود به بازارهاى رقابتى منطقه آغاز کرد.
هم اکنون مجموعه طب پلاستیک و اقمارش با راه اندازى سومین واحد تولیدى مجموعه در سال ۱۳۹۰ در استان سمنان و همچنین به منظور دستیابى به فناورى روز دنیا و بازارهاى منطقه اى و اروپایى در سال ۲۰۱۰ اقدام به تاسیس واحد تولیدى خود در کشور ترکیه نموده و فعالیت هاى صادراتى خود را به کشورهاى آلمان، روسیه، رومانى قرقیزستان، ارمنستان، ترکمنستان، امارات، قطر، عمان، عراق و افغانستان گسترش داده است.
در سایت این شرکت فعالیت های آن در راستای مسئولیت اجتماعی به شرح زیر معرفی می شود:
مسئولیت اجتماعی
«با شما هستیم» پیامی است برای جامعهای که در آن زندگی میکنیم. دیدگاه ما در این شعار محدود به حوزه کسبوکار نبوده و بهعنوان یک شهروند حقوقیِ مسئول، حمایت از فرهنگ، محیطزیست و سلامت جامعه را بخشی مهم از وظایف خود میدانیم. مسئولیتپذیری اجتماعی ما طی این سالها، در قالب حمایت از اقشار آسیبپذیر، حمایت از محیطزیست و پشتیبانی از ورزش، فرهنگ، آموزش و هنر نمود یافته است.
شما میتوانید فهرست کامل فعالیتهای ما در این زمینه را مشاهده کنید:
زیست محیطی:
- کمپین «آب هست، ولی کم است»
اگر بدانیم ایران با قرارگرفتن در اقلیمی عمدتاً گرم و خشک و افزایش جمعیت در دهههای اخیر و مدیریت ناکارآمد مصرف آب در سطح خانواده و جامعه، از مرحله آمادگی برای خطرِ بحران آب عبور کرده و هماکنون در مرحله مواجهه با خطر قرار دارد، شاید بتوانیم اندک سهمی برای حفظ آب بپذیریم.
ما نیز با آگاهی نسبت به مسئله جهانی و ملی بحران آب و با هدف ایجاد جریان روشنگری و فرهنگسازی در مورد حفظ آب، در شرکتمان کمپین «آب هست، ولی کم است» را شکل دادیم. با این کمپین، مصرف آب را درون سازمانمان به حداقل رساندیم. البته این کمپین آغاز کوششی است که خانواده بزرگمان آن را بخشی از رسالت خود میداند و مفهوم و ارزشی فراتر از مسئولیتپذیری اجتماعی برای آن قائل است.
اجتماعی و آموزشی:
- جذب و تربیت کارآموز
به منظور تربیت بخشی از نیروی متخصص کشور و در راستای مسئولیت اجتماعی خود جذب کارآموز در رشتههای مختلف و انواع گرایشهارا در دستور کار خود قرار دادهایم. متقاضیان محترم توجه داشته باشید که دوره کارورزی در این شرکت ۳ تا ۶ ماهه میباشد و ضمن تکمیل اطلاعات، فرم انتخاب از طریق مصاحبه حضوری خواهد بود.
- حمایت از امور تحقیق و توسعه
با هدف تأمین نیازهای علمی و تحقیقاتی خود و توسعه تحقیقات کاربردی، از امور مربوط به تحقیق و توسعه حمایت میکنیم. ساماندهی و مدیریت طرحهای تحقیقاتی و انجام اولویتهای پژوهشی موردنیازمان، حمایت از پایاننامههای تحصیلی و دانشجویی، ارائه بانک اطلاعاتی در خصوص مقالات و پایاننامههای انجامشده ازجمله فعالیتهاییست که در این راستا انجام میشود.
حمایت مادی و معنوی:
- حمایت از موسسه خیریه مهر سهیلا
موسسه خیریه مهر سهیلا یک مؤسسه خیریه فعال در ایران است که با هدف تامین هزینه های کودکان مبتلا به سرطان تأسیس شده است. ما نیز در پرداخت کمک هزینه درمان بیماران سرطانی، برای چندمین سال از این موسسه حمایت میکنیم. امسال نیز بودجهای برای حمایت از فعالیتهای این موسسه خیریه تخصیص یافته تا مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کرده باشیم.
ایمنی:
- ایمنی کارکنان
منابع انسانی مهمترین سرمایه ماست و وظیفه همه ما صیانت از این سرمایه الهی است. این شرکت، هماهنگ باجهت گیریهای راهبردی خویش در راستای تحقق نظام تحول شرکت سلامتی و ایمنی منابع انسانی، این ارزشمندترین سرمایه سازمان را از اولویتهای اساسی خود دانسته و به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در این زمینه، ارتقاء نظام بهداشت حرفهای و ایمنی در شرکت و ترویج این نظام در کشور را از رسالتهای خود میداند و در این راستا خط مشی و برنامههای خود را تدوین کرده.
فرهنگی و هنری:
- طرح کتاب مفید؛ خواندن و دانستن برای تعالی
با اعتقاد به اهمیت خواندن و توجه به این مسئله که هر بنگاه و سازمان اقتصادی، مسئولیتی در مقابل دنیای پیرامون خود دارد، ما نیز در قالب طرح «کتاب مفید» با هدف تشویق مطالعه اقدام به تشویق کتابخوانی نموده است و سعی دارد تا سهمی ـ هر چند کوچک ـ در تعالی فکر و روح افراد داشته باشد.
در این راستا اقدامات زیر صورت گرفته است:
- چاپ و اهدای کتاب به مشتریان
- کارتهای تخفیف فروشگاههای اینترنتی کتاب